BBDO creëert opnieuw IMPACT! bij jongeren

'We hebben allemaal potentieel, we kunnen er allemaal iets mee doen’ is de boodschap van de nieuwe online campagne van IMPACT!. Acht rolmodellen, elk met een andere achtergrond, roepen jongeren op hun talent verder te ontwikkelen en het heft zelf in handen te nemen. Naast het delen van de acht authentieke verhalen, creëren de jongeren van IMPACT! helemaal zelf een eigen muziekvideo. Impact creëren bij jongeren van 12 tot 25 jaar is het doel.
Impact werd in september 2017 gelanceerd op initiatief van de Koning Boudewijnstichting en BBDO, met steun van federale overheid en bereikte toen 800.000 jongeren in België. Geïnspireerd door de vorige oproep, werden 8 nieuwe rolmodellen geselecteerd om zich aan te sluiten bij de IMPACT! beweging. In een reeks interviews vertellen de jongeren over hun hoogstpersoonlijk “parcours”, met welke moeilijkheden ze werden geconfronteerd en nog belangrijker hoe ze deze hebben overwonnen. De pakkende verhalen moeten andere jongeren een duwtje in de rug geven om ook het heft in eigen handen te nemen en hun dromen waar te maken. Het interview wisselt af met beelden uit de omgeving van de rolmodellen en geven zo een kijkje in hun leven. “Je moet geloven in jezelf, vertrek ook altijd van jezelf. Al heb je niet altijd steun, al krijg je tegenwind. Je moet ervoor blijven gaan,” vertelt Cédric, de 19-jarige poëet en fotograaf uit Antwerpen.
De campagne loopt op sociale media (Facebook, Instagram). Via interviews op www.wijzijnimpact.be en sociale media, delen ze hun verhaal om zo andere jongeren te inspireren en te engageren. De jonge ambassadeurs met elk verschillende achtergronden en een uniek verhaal zijn Cédric (19 jaar, Antwerpen), gepassioneerd door poëzie en fotografie, Nilofar (25 jaar, Antwerpen), studente handelsingenieur, Mounir (23 jaar, Genk), kunstenaar, Merve (20 jaar, Brussel), banketbakster, Léa (26 jaar, Brussel), sociale activiste, Anne-Sophie (26 jaar, Brussel), textielontwerpster, Khalid (19 jaar, Luik), acteur en creatieveling en Youssef (23 jaar, Luik), ondernemer.
Naast de interviews maakten enkele IMAPCT! jongeren uit Luik, Brussel en Antwerpen een videoclip. Samen brachten ze hun creatief en artistiek talent tot leven waarbij de boodschap luidt: “In welk domein ook, we hebben allemaal talenten. Werk aan het jouwe!” Zo willen ze andere jongeren aanmoedigen om ook hun dromen te realiseren
De video is gepubliceerd op de website: www.wijzijnimpact.be en op YouTube.
Tijdens de eerste IMPACT! Golf in het najaar van 2017 werden door de Koning Boudewijnstichting twee oproepen gelanceerd, enerzijds naar organisaties die zich richten tot jongeren en anderzijds naar de jongeren zelf. Dankzij de oproep kregen 71 jongeren een beurs van 1.000 euro om hen te helpen hun potentieel een ‘boost’ te geven. De jongeren kregen ook hulp om hun netwerk uit te bouwen en hun competenties te versterken door hen in contact te brengen met coaches uit verschillende domeinen. Daarnaast ontvingen 16 organisaties uit Antwerpen, Mechelen, Genk, Brussel, Charleroi en Verviers in totaal € 130.000 aan steun en konden ze deelnemen aan een communicatie coaching sessie. IMPACT! bereikte in totaal 800.000 jongeren in ons land.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]