Vandaag start de campagne “IMPACT!” die jongeren van 12 tot 25 jaar oproept om hun eigen potentieel verder te ontwikkelen, ondanks hindernissen of soms tegenkantingen. “IMPACT!” wordt ondersteund en onderschreven door 8 rolmodellen met een diverse achtergrond, ambassadeurs als het ware voor het project. IMPACT! Is een samenwerking tussen het communicatiebureau BBDO en de Koning Boudewijnstichting. BBDO is verantwoordelijk voor de campagne via de sociale media. De oproep van de jongeren van IMPACT! wordt de komende weken verspreid via de sociale mediakanalen Facebook, Instagram en YouTube.
Het is de bedoeling om jongeren wakker te schudden en te empoweren door een realistische en positieve boodschap te brengen waarin iedereen kan meestappen. In een manifest zetten de 8 rolmodellen zich af tegen het fatalisme en het gebrek aan toekomstkansen voor jongeren. Iedereen heeft wel degelijk potentieel dat verder kan ontwikkeld worden, wat hun afkomst, parcours of overtuiging ook is. “We begaan misschien soms stommiteiten, ja. En de omstandigheden zijn niet altijd ideaal. Maar we kunnen ook dingen bereiken. We hebben allemaal het potentieel om onze eigen toekomst te maken,” zo klinkt het eenmondig in het manifest. IMPACT! wil het potentieel en het engagement van jongeren aanvuren en valoriseren, waardoor zij op eigen kracht kunnen groeien en zowel hun eigen imago als dat van hun omgeving positief in beeld kunnen brengen.
De 8 jongeren die optreden als ambassadeurs van deze campagne zijn Amal Amjahid, Amina Mahdad, Dogan Ercan, Gio Huybrechts, Francisco de la Riva, Sefora Sam, Yasmien Naciri en Yassin Arradi. Zij hebben een zeer diverse achtergrond. In een aantal korte films die vanaf nu worden verspreid via sociale media brengen zij hun persoonlijk verhaal op zeer authentieke wijze. Zij getuigen over hun soms hobbelig parcours, waarbij zij geconfronteerd werden met tegenslagen en tegenkantingen. Enkele van deze jongeren hebben in het verleden zelf bepaalde opportuniteiten gegrepen of een uitgestoken hand aangenomen die hen heeft verder geholpen in hun parcours. Zij bewijzen dat het ontwikkelen van het eigen potentieel absoluut mogelijk is en dat dit een positieve impact heeft, zowel persoonlijk als naar de omgeving.
Naast de sociale mediacampagne organiseert de Koning Boudewijnstichting twee oproepen: één rechtstreeks naar jongeren toe en één voor organisaties. Een tiental organisaties die zich richten tot jongeren van 12 tot 18 jaar maken kans op een ondersteuning van maximaal € 10.000, voor een project waarin ze jongeren begeleiden en samen aan de slag gaan met hun potentieel. De oproep naar organisaties gaan van start op 12 september 2017. Aanvragen kunnen worden ingediend tot 22 november 2017. En jongeren die tussen 18 en 25 jaar oud zijn, kunnen zich kandidaat stellen voor een beurs van maximaal € 1.000 om hun potentieel een “boost” te geven. Honderd jongeren zullen op deze manier ondersteund worden. De oproep naar jongeren gaat van start op 2 oktober 2017. Aanvragen kunnen ingediend worden tot 7 november 2017. Meer informatie over de campagne en de oproepen vindt u terug op www.wijzijnimpact.be.
Credits
Agency: BBDO
Strategic director: Fons Van Dyck
Brand consultants: Katrien Maldoy & Pieterjan Schouppe
Creative director: Arnaud Pitz
Copywriters: Vincent Deroose, Britt De Valck, Frederik Clarysse and Manu De Wit
Design director: Eric Leurquin
Graphic designer: Joris Bochman
Digital project director: Wouter Has
Digital project manager: Robin Carpels
Front-end developer: Laurent Constant
Digital strategist: Jesse Donkor
Video director & producer: Jasper Heldenbergh
Editor: Jasper Vanhauwaert
Light engineer: Yann De Moerloose
Sound: Gerwin François
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]