BBDO en Koning Boudewijnstichting willen impact

Communication / Crea / News

Gladio_Posters_A3_HR NL ImpactVandaag start de campagne “IMPACT!” die jongeren van 12 tot 25 jaar oproept om hun eigen potentieel verder te ontwikkelen, ondanks hindernissen of soms tegenkantingen.  “IMPACT!” wordt ondersteund en onderschreven door 8 rolmodellen met een diverse achtergrond, ambassadeurs als het ware voor het project. IMPACT! Is een samenwerking tussen het communicatiebureau BBDO en de Koning Boudewijnstichting. BBDO is verantwoordelijk voor de campagne via de sociale media. De oproep van de jongeren van IMPACT! wordt de komende weken verspreid via de sociale mediakanalen Facebook, Instagram en YouTube.

 Het is de bedoeling om jongeren wakker te schudden en te empoweren door een realistische en positieve boodschap te brengen waarin iedereen kan meestappen. In een manifest zetten de 8 rolmodellen  zich af tegen het fatalisme en het gebrek aan toekomstkansen voor jongeren. Iedereen heeft wel degelijk potentieel dat verder kan ontwikkeld worden, wat hun afkomst, parcours of overtuiging ook is. “We begaan misschien soms stommiteiten, ja. En de omstandigheden zijn niet altijd ideaal. Maar we kunnen ook dingen bereiken. We hebben allemaal het potentieel om onze eigen toekomst te maken,” zo klinkt het eenmondig in het manifest. IMPACT! wil het potentieel en het engagement van jongeren aanvuren en valoriseren, waardoor zij op eigen kracht kunnen groeien en zowel hun eigen imago als dat van hun omgeving positief in beeld kunnen brengen.
Impact NL 3

De 8 jongeren die optreden als ambassadeurs van deze campagne zijn Amal Amjahid, Amina Mahdad, Dogan Ercan, Gio Huybrechts, Francisco de la Riva, Sefora Sam, Yasmien Naciri en Yassin Arradi. Zij hebben een zeer diverse achtergrond. In een aantal korte films die vanaf nu worden verspreid via sociale media brengen zij hun persoonlijk verhaal op zeer authentieke wijze. Zij getuigen over hun soms hobbelig parcours, waarbij zij geconfronteerd werden met tegenslagen en tegenkantingen. Enkele van deze jongeren hebben in het verleden zelf bepaalde opportuniteiten gegrepen of een uitgestoken hand aangenomen die hen heeft verder geholpen in hun parcours. Zij bewijzen dat het ontwikkelen van het eigen potentieel absoluut mogelijk is en dat dit een positieve impact heeft, zowel persoonlijk als naar de omgeving. Impact NL 4

Naast de sociale mediacampagne organiseert de Koning Boudewijnstichting twee oproepen: één rechtstreeks naar jongeren toe en één voor organisaties. Een tiental organisaties die zich richten tot jongeren van 12 tot 18 jaar maken kans op een ondersteuning van maximaal € 10.000, voor een project waarin ze jongeren begeleiden en samen aan de slag gaan met hun potentieel. De oproep naar organisaties gaan van start op 12 september 2017. Aanvragen kunnen worden ingediend tot 22 november 2017. En jongeren die tussen 18 en 25 jaar oud zijn, kunnen zich kandidaat stellen voor een beurs van maximaal € 1.000 om hun potentieel een “boost” te geven. Honderd jongeren zullen op deze manier ondersteund worden. De oproep naar jongeren gaat van start op 2 oktober 2017. Aanvragen kunnen ingediend worden tot 7 november 2017. Meer informatie over de campagne en de oproepen vindt u terug op www.wijzijnimpact.be.

 

Credits

Agency: BBDO

Strategic director: Fons Van Dyck

Brand consultants: Katrien Maldoy & Pieterjan Schouppe

Creative director: Arnaud Pitz

Copywriters: Vincent Deroose, Britt De Valck, Frederik Clarysse and Manu De Wit

Design director: Eric Leurquin

Graphic designer: Joris Bochman

Digital project director: Wouter Has

Digital project manager: Robin Carpels

Front-end developer: Laurent Constant

Digital strategist: Jesse Donkor

Video director & producer: Jasper Heldenbergh

Editor: Jasper Vanhauwaert

Light engineer: Yann De Moerloose

Sound: Gerwin François