BBDO en Lidl leren de Vlamingen West-Vlaams

Crea / News

Sinds 10 mei is er op Streamz en VTM de nieuwe Vlaamse serie Nonkels te zien. Een serie die zich volledig in het West-Vlaams afspeelt en waarvan de hoofdpersonage een trotse Lidl-medewerkster is.

Voor deze serie vroeg Lidl aan BBDO om een billboardje te voorzien om de verse Lidl-producten extra in de kijker te zetten. De ideale manier om de Vlamingen West-Vlaams te leren, dachten Lidl en BBDO.

7-seconden billboardjes werden omgedoopt tot mini-lesjes West-Vlaams waarin de versproducten de hoofdrol krijgen. Zo leren we dat wortels eigenlijk ‘carootn’ heten en ajuinen als ‘adjoens’ worden uitgesproken. Zo wordt het volgen van de nieuwe Vlaamse serie een pak makkelijker.

Credits

Client: Lidl Belgium 

Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke , Naomi Domen

Agency: BBDO BELGIUM 

CD: Jan Dejonghe

Creation: Chiara Scherpereel & Thomas Thysens

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove 

RTV Producer: Amélie Van Campen

Film production company: BBDO Belgium

Foodstylist: Louise De Brabandere - Kitchenet 

Director: Jasper Vanhauwaert

Editor: Jasper Vanhauwaert & Neil Skeet 

Sound Engineer: Mathieu Schots

Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn