BBDO en Lidl leren de Vlamingen West-Vlaams
Sinds 10 mei is er op Streamz en VTM de nieuwe Vlaamse serie Nonkels te zien. Een serie die zich volledig in het West-Vlaams afspeelt en waarvan de hoofdpersonage een trotse Lidl-medewerkster is.
Voor deze serie vroeg Lidl aan BBDO om een billboardje te voorzien om de verse Lidl-producten extra in de kijker te zetten. De ideale manier om de Vlamingen West-Vlaams te leren, dachten Lidl en BBDO.
7-seconden billboardjes werden omgedoopt tot mini-lesjes West-Vlaams waarin de versproducten de hoofdrol krijgen. Zo leren we dat wortels eigenlijk ‘carootn’ heten en ajuinen als ‘adjoens’ worden uitgesproken. Zo wordt het volgen van de nieuwe Vlaamse serie een pak makkelijker.
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke , Naomi Domen
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Jan Dejonghe
Creation: Chiara Scherpereel & Thomas Thysens
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Amélie Van Campen
Film production company: BBDO Belgium
Foodstylist: Louise De Brabandere - Kitchenet
Director: Jasper Vanhauwaert
Editor: Jasper Vanhauwaert & Neil Skeet
Sound Engineer: Mathieu Schots
Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]