BBDO en Lidl leren de Vlamingen West-Vlaams

Sinds 10 mei is er op Streamz en VTM de nieuwe Vlaamse serie Nonkels te zien. Een serie die zich volledig in het West-Vlaams afspeelt en waarvan de hoofdpersonage een trotse Lidl-medewerkster is.
Voor deze serie vroeg Lidl aan BBDO om een billboardje te voorzien om de verse Lidl-producten extra in de kijker te zetten. De ideale manier om de Vlamingen West-Vlaams te leren, dachten Lidl en BBDO.
7-seconden billboardjes werden omgedoopt tot mini-lesjes West-Vlaams waarin de versproducten de hoofdrol krijgen. Zo leren we dat wortels eigenlijk ‘carootn’ heten en ajuinen als ‘adjoens’ worden uitgesproken. Zo wordt het volgen van de nieuwe Vlaamse serie een pak makkelijker.
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke , Naomi Domen
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Jan Dejonghe
Creation: Chiara Scherpereel & Thomas Thysens
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Amélie Van Campen
Film production company: BBDO Belgium
Foodstylist: Louise De Brabandere - Kitchenet
Director: Jasper Vanhauwaert
Editor: Jasper Vanhauwaert & Neil Skeet
Sound Engineer: Mathieu Schots
Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]