BBDO en Lidl zijn er voor iedereen die telt, ook voor Aldi
Supermarktketen Aldi is trots op haar bolognesesaus. En terecht. Daarom zet ze in een nieuwe OOH-campagne haar saus in de kijker. Die krijgt het label “Beste Koop” mee volgens Testaankoop. Bravo! Maar oei... zo’n saus maakt natuurlijk vlekken. En dat is te zien op de posters. Dus besluit Lidl om haar concullega een handje te helpen en een oplossing te bieden om de vlek te verwijderen.
Hoe? Simpel. Lidl heeft toevallig het beste wasmiddel op de markt. En da’s ook Testaankoop die het zegt. Perfect voor zo’n sausvlek. Via een guerrillacampagne van de hand van BBDO kaapt Lidl de OOH-posters van Aldi met een ludieke, maar interessante boodschap in de vorm van stickers. “Oei, een vlek! Gelukkig krijgt Formil White je bloes altijd proper”. Deze oplossing verspreiden ze op verschillende posters in grote steden in België. Want Lidl is er voor iedereen die telt. En dat betekent dus ook haar dierbare concullega’s.
Credits
Client: Lidl
Contacts: Hendrik Van Wilderode, Elke De Vuyst , Julie Vanderstichele, Sam Borloo, Julie Longerstay, Naomi Domen & Gaia-Maria De Badrihayé
Agency: BBDO Belgium
Media agency: ZIGT Belgium
Account Team: Ward Braeckevelt, Laura De Clercq & Axel Braeckevelt
Strategy: Dirk Peremans
CD: Marc Richard Vander Heyden & Jesse Vanophalvens
Creation: Marc Richard Vander Heyden, Simon Van Backlé & Thibault Jacobs
FR Copy: Gregory Verheyleweghen
Print producer: Hans Bos
Design: Gaël Fouquet
DTP: Tom Nackaerts & David Vanderbist
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Eva Segers
Sound Production: BBDO
Sound Engineer: Mathieu Schots
Post Production Promo films: BBDO
Editor: Anton Ceuppens
Speciale dank aan: Amandine Folie, Ella Lievens & Helena Van Lyl