BBDO en Lidl zijn er voor iedereen die telt, ook voor Aldi

Crea / News

Supermarktketen Aldi is trots op haar bolognesesaus. En terecht. Daarom zet ze in een nieuwe OOH-campagne haar saus in de kijker. Die krijgt het label “Beste Koop” mee volgens Testaankoop. Bravo! Maar oei... zo’n saus maakt natuurlijk vlekken. En dat is te zien op de posters. Dus besluit Lidl om haar concullega een handje te helpen en een oplossing te bieden om de vlek te verwijderen.

Hoe? Simpel. Lidl heeft toevallig het beste wasmiddel op de markt. En da’s ook Testaankoop die het zegt. Perfect voor zo’n sausvlek. Via een guerrillacampagne van de hand van BBDO kaapt Lidl de OOH-posters van Aldi met een ludieke, maar interessante boodschap in de vorm van stickers. “Oei, een vlek! Gelukkig krijgt Formil White je bloes altijd proper”. Deze oplossing verspreiden ze op verschillende posters in grote steden in België. Want Lidl is er voor iedereen die telt. En dat betekent dus ook haar dierbare concullega’s.  

Credits

Client: Lidl

Contacts: Hendrik Van Wilderode, Elke De Vuyst , Julie Vanderstichele, Sam Borloo, Julie Longerstay, Naomi Domen & Gaia-Maria De Badrihayé

Agency: BBDO Belgium
Media agency: ZIGT Belgium

Account Team: Ward Braeckevelt, Laura De Clercq & Axel Braeckevelt

Strategy: Dirk Peremans 

CD: Marc Richard Vander Heyden & Jesse Vanophalvens

Creation: Marc Richard Vander Heyden, Simon Van Backlé & Thibault Jacobs

FR Copy: Gregory Verheyleweghen

Print producer: Hans Bos

Design: Gaël Fouquet

DTP: Tom Nackaerts & David Vanderbist
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Eva Segers  

Sound Production: BBDO

Sound Engineer: Mathieu Schots

Post Production Promo films: BBDO

Editor: Anton Ceuppens

Speciale dank aan: Amandine Folie, Ella Lievens & Helena Van Lyl