BBDO en Solidaris zetten kinderen en ouders centraal
BBDO werkte eerder al de vernieuwde positionering, baseline en een eerste televisiespot voor het product Optio Dentis voor Solidaris uit. Nu ontwikkelde het reclamebureau een nieuwe reclamecampagne voor de Socialistische Mutaliteit, waarin de nadruk ligt op het feit dat er bij Solidaris verschillende voordelen zijn voor uw kinderen.
In een eerste campagneconcept zette BBDO de kinderen centraal. In een televisie- en cinemaspot zien we kinderen die zorg dragen voor hun geliefden, gaande van hun vader tot hun hondje. Ze dragen echter net iets te veel zorg voor hen, maar uiteraard enkel met goede bedoelingen. Deze campagne wordt verder ondersteund door online banners en affichage met de headline "Les enfants, c’est l’avenir. Prenons-en soin."
In een tweede spot komen de ouders centraal te staan. Daarin zien we verschillende soorten ouders: ouders die te veel doen voor hun kinderen, ouders die graag meer zouden doen voor hun kinderen, ouders die te veel te vertellen hebben aan hun kinderen, ouders die niet weten wat en hoe ze iets moeten vertellen aan hun kinderen, ouders die mama en mama zijn, enzovoort. Kortom: alle ouders zijn verschillend, maar ze houden allen even veel van hun kinderen. "Chez Solidaris, nous prenons soin de vos enfants", luidt het in de spot. Welk soort ouder je ook bent.
Credits:
Client: Solidaris
Contact: Christopher Barzal
Agency: BBDO
CD: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck
Creative team: Cristina Gesulfo & Vincent De Roose
TV producer: Patricia Van De Kerckhove
Strategic planners: Nico Croes, Pieterjan Schouppe
Project management: Nico Croes et Anne Le Page
Head of Think BBDO: Fons Van Dyck
Production company: Caviar
Director: Brecht Vanhoenacker
DOP: Wim Vanswijgenhoven
Executive producer: Werner De Coninck Producer: Niki Michiels
Sound: Sonicville
Music: Pieter Van Dessel
Online: Nicolas Deslé – Dreams&Creation