BBDO en Standaard Boekhandel maken komaf met cliché eindejaarscadeaus
De kerstkoorts is weer in het land en dat gaat gepaard met die lastige zoektocht naar de ideale eindejaarscadeaus. Om te voorkomen dat jij jouw geliefden een cliché cadeau laat uitpakken, bieden BBDO en Standaard Boekhandel het ideale alternatief: een goed uitgekozen boek samen met een warme, persoonlijke boodschap.
Sokken, geurkaarsen en matige flessen wijn: het zijn maar enkele voorbeelden van cliché cadeaus die je liever niet krijgt. In de campagne van Standaard Boekhandel doet BBDO op een ludiek poëtische manier afbreuk aan deze cadeaus. Vervolgens wordt er een beter alternatief voorgeschoteld: een heerlijk goed boek. En dat zowel in radio als online video. Want een fles wijn, dat geeft toch vooral blijk van te wijnig inspiratie?
Standaard Boekhandel ging nog een stapje verder en ontwikkelde “De Cadeaukaarten”. Kaarten die je op de cover van je boek legt om zo je geliefde te tonen dat je écht wel grondig hebt nagedacht over wat er in het pakje zit, maar vooral ook waarom. Elk cadeaukaartje kan
gepersonaliseerd worden zodat er niet enkel tranen vloeien ten gevolge van paper cuts, maar ook van een boodschap die écht binnenkomt.
Kortom: geef dus geen geschenk dat sokt, maar een boek van Standaard Boekhandel.
Credits:
Client: Standaard Boekhandel
Contacts: Karen Vanstaen, Nancy Fierens
Agency: BBDO
Creative Director: Johan Roelandt
Creatives: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
Managing Director: Maarten Vanthemsche
Account team: Soraya Chakri, Kristof Debacker
Strategy: Margot Dedrijvere
Graphic design: Tom De Vriendt, Tuan Phan
Production company: MAKE
Producer: Eva Segers
Video editor: Anton Ceuppens
Sound engineer: Mathieu Schots
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]