BBDO en VDAB halen de witte raaf in elke kandidaat naar boven

Crea / News

Met de juiste opleiding en ondersteuning haal je de witte raaf in elke kandidaat naar boven. Ook wanneer die Creatieve Toekan of Behendige Antilope op het eerste gezicht niet de perfecte match is met je vacature. Dat is de hoofdboodschap van de nieuwste werkgeverscampagne waar VDAB en BBDO deze week groots mee uitpakken, en waarin dieren de hoofdrol spelen.

"Werkgevers gaan nog te vaak op zoek naar De Perfecte Kandidaat," verduidelijkt Shaireen Aftab, directeur communicatie en marketing VDAB. "Met deze nieuwe, kleurrijke campagne willen we hen wakker schudden. Want neen, je nieuwe medewerker hoeft niet vanaf het begin helemaal 'af' te zijn." In deze vernieuwde kijk op werk ligt volgens VDAB een van de oplossingen voor het stijgende aantal knelpuntberoepen en de war on talent die volop woedt.

Jan Dejonghe, creative director BBDO, vult aan: "Dieren als metaforen voor het competentiedenken waar VDAB zo sterk op inzet: het idee ontstond heel organisch. Want onder het “masker” van een Creatieve Toekan of een Behendige Antilope kan net zo goed de witte raaf zitten waar jij als bedrijf zo druk naar op zoek bent. VDAB helpt organisaties en bedrijven om de hard én soft skills van hun personeel bij te spijkeren, en die witte raaf in elke medewerker naar boven te halen."

8 dieren in de hoofdrol

De nieuwe campagne die BBDO samen met VDAB op poten zette, maakt dat duidelijk zichtbaar. Het creatieve bureau koos acht dieren uit, gaf ze menselijke competenties en toont zo aan dat je – mits de juiste opleiding en begeleiding – het meeste uit je talenten kunt halen. De 360°-multichannelcampagne voor werkgevers loopt vanaf 12 oktober op televisie en social media, in het straatbeeld en magazines en via 1-2-1-communicatie.

Credits

Client: VDAB
Contacts: Shaireen Aftab, Agnes Hendrickx, Gert De Buck, Hans Maenhout

Agency: BBDO BELGIUM

Chief Commercial Officer: Eva De Gendt

Creative Director: Jan Dejonghe
Creation: Sven Pede, Louise Windels

Account Team: Caroline D’Haens, Valentine Reuse

Strategic Planner: Els Raemdonck

Head of Design: James Gambrill

Graphic Design: Jorrit Michiels, Joris Bochman

Copywriting: Debby De Ridder

Head of Media: Pieter Vermeersch

Digital Performance Marketeer: Dorien Busselot

Social Media creation: Justine Ravyts

Head of Print Production: Hans Bos

Head of Final Art: Tom Nackaerts

Final art: David Vanderbist
Retouche: Tom Vandewiele

BBDO Head of Production: Patricia Van De Kerckhove

BBDO Producer: Amélie Van Campen

BBDO Editor: Anton Ceuppens

Director: Willem Volker

DOP: David Doom

Executive producer: Dimitri De Wolf

Line producer: Christophe Six Baggerman

Production: De Machine

Post Production: BBDO Productions

Maskers: Astonishman

Grading: Joost Van Kerckhove

Sound Production: BBDO Productions

BBDO Sound Engineer: Mathieu Schots, Jeremy Vettorel