BBDO en VDAB halen de witte raaf in elke kandidaat naar boven

Met de juiste opleiding en ondersteuning haal je de witte raaf in elke kandidaat naar boven. Ook wanneer die Creatieve Toekan of Behendige Antilope op het eerste gezicht niet de perfecte match is met je vacature. Dat is de hoofdboodschap van de nieuwste werkgeverscampagne waar VDAB en BBDO deze week groots mee uitpakken, en waarin dieren de hoofdrol spelen.
"Werkgevers gaan nog te vaak op zoek naar De Perfecte Kandidaat," verduidelijkt Shaireen Aftab, directeur communicatie en marketing VDAB. "Met deze nieuwe, kleurrijke campagne willen we hen wakker schudden. Want neen, je nieuwe medewerker hoeft niet vanaf het begin helemaal 'af' te zijn." In deze vernieuwde kijk op werk ligt volgens VDAB een van de oplossingen voor het stijgende aantal knelpuntberoepen en de war on talent die volop woedt.
Jan Dejonghe, creative director BBDO, vult aan: "Dieren als metaforen voor het competentiedenken waar VDAB zo sterk op inzet: het idee ontstond heel organisch. Want onder het “masker” van een Creatieve Toekan of een Behendige Antilope kan net zo goed de witte raaf zitten waar jij als bedrijf zo druk naar op zoek bent. VDAB helpt organisaties en bedrijven om de hard én soft skills van hun personeel bij te spijkeren, en die witte raaf in elke medewerker naar boven te halen."
8 dieren in de hoofdrol
De nieuwe campagne die BBDO samen met VDAB op poten zette, maakt dat duidelijk zichtbaar. Het creatieve bureau koos acht dieren uit, gaf ze menselijke competenties en toont zo aan dat je – mits de juiste opleiding en begeleiding – het meeste uit je talenten kunt halen. De 360°-multichannelcampagne voor werkgevers loopt vanaf 12 oktober op televisie en social media, in het straatbeeld en magazines en via 1-2-1-communicatie.
Credits
Client: VDAB
Contacts: Shaireen Aftab, Agnes Hendrickx, Gert De Buck, Hans Maenhout
Agency: BBDO BELGIUM
Chief Commercial Officer: Eva De Gendt
Creative Director: Jan Dejonghe
Creation: Sven Pede, Louise Windels
Account Team: Caroline D’Haens, Valentine Reuse
Strategic Planner: Els Raemdonck
Head of Design: James Gambrill
Graphic Design: Jorrit Michiels, Joris Bochman
Copywriting: Debby De Ridder
Head of Media: Pieter Vermeersch
Digital Performance Marketeer: Dorien Busselot
Social Media creation: Justine Ravyts
Head of Print Production: Hans Bos
Head of Final Art: Tom Nackaerts
Final art: David Vanderbist
Retouche: Tom Vandewiele
BBDO Head of Production: Patricia Van De Kerckhove
BBDO Producer: Amélie Van Campen
BBDO Editor: Anton Ceuppens
Director: Willem Volker
DOP: David Doom
Executive producer: Dimitri De Wolf
Line producer: Christophe Six Baggerman
Production: De Machine
Post Production: BBDO Productions
Maskers: Astonishman
Grading: Joost Van Kerckhove
Sound Production: BBDO Productions
BBDO Sound Engineer: Mathieu Schots, Jeremy Vettorel
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]