BBDO heet je welkom in de wondere wereld van Kwak

Crea / News

BBDO dompelt je vanaf vandaag onder in de nieuwe wereld van het Belgische speciaalbier Pauwel Kwak. Dat doen ze als lead agency nadat ze in maart van dit jaar de pitch voor Kwak wonnen. BBDO en Kwak komen nu met een campagne vol Belgisch surrealisme, om de twee nieuwe smaken en het nieuwe glas te lanceren.

Deze campagne is trouwens niet enkel de eerste die BBDO voor Kwak mag lanceren, het is de eerste reclamecampagne van Kwak ooit. En daar is een goede reden voor: na 40 jaar wordt de originele smaak Kwak Amber vergezeld van de nieuwe smaken Kwak Blonde en Kwak Rouge. Samen met het Londens productiehuis Epoch, illustrator Bob Venables en Brussels geluidsproductiehuis Sonhouse creëerde BBDO drie intrigerende werelden vol surrealisme op z’n Belgisch. Het merk wil voortaan fans van Belgisch speciaalbier aanspreken door de speelse en fantasierijke kant van Kwak te tonen. De nieuwe baseline luidt dan ook: Ontdek de smaak van verbeelding.

De drie werelden komen samen tot leven in een TV-spot om de drie smaken van Kwak voor te stellen. Maar ook in de straten, op posters en op trams, word je de komende weken welkom geheten in de wondere wereld van Kwak. Klaar om de smaak van verbeelding te ontdekken?

Credits

Client: Kwak
Contacts: Adrien Mahieu, Elise Dickinson, Olivier De Pooter, Eveline Matthijs

Lead Agency: BBDO

Strategy: Aurélie Russanowski
Creation: Ariane Floderer
Creation: Gilles André
CD: Gregory Ginterdaele
Accountteam: Melissa Fastenaekels, Amandine Folie

Design Director: Eric Leurquin

Design: Christophe Malotaux
DTP: David Vanderbist, Tom Nackaerts

NL copy: Philippe Mertens
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove

TV Production: Amélie Van Campen

Production Company: Epoch

Drawings: Bob Venables

Sound agency: Sonhouse

Media agency: Dentsu