BBDO kiest voor Maarten Breda

News / People

Maarten Breda wordt de nieuwe CSO van BBDO en daarmee bekent het bureau kleur.  The New Distillery, zoals het strategisch departement in de Scheldestraat genoemd wordt, wil met deze belangrijke aanwerving nauwer aansluiten bij de uitdagingen van morgen.

Maarten Breda heeft zowel voor creatieve als digitale bureaus gewerkt en heeft een brede ervaring in het bouwen én uitbouwen van merken en teams. Hij komt over van Springbok en werkte daarvoor bij FamousGrey, MediaMonks, DDB en Happiness, waar hij zowel met merkstrategie, merkervaringstrategie, digitale strategie, creatieve strategie en digitale productie nationale en internationale klanten heeft begeleid.

“2023 wordt een spannend jaar. Zeker in deze opportunistische business, waar men tegelijk duurzame groei ambieert. Met strategie nemen we voorsprong, maar het effectieve verschil maken we met onderscheidend werk. Ik kijk ernaar uit om met de denkers én doeners van BBDO een nieuw verhaal te schrijven,” vertelt Breda.

Strategie is bij BBDO een hoeksteen. Het bureau staat gekend om zijn uitmuntende Effie-historiek, om zijn lokale klanten met sterk strategisch onderbouwde campagnes – denk maar aan Lidl, Toyota Belgium, Douwe Egberts, Jupiler en Nationale Loterij – en vaart onder het vaandel ‘We Create Effectiveness’.