BBDO OPENT NIEUWE WERELD VOOR WALIBI
Walibi ondergaat de komende jaren een grondige facelift. Tot 2023 zullen elk jaar nieuwe attracties geopend worden. Elk van hen binnen een nieuwe themazone. BBDO staat in voor de vernieuwing op merkniveau.
Dit jaar opent Walibi de nieuwe Exotic World, met als blikvanger' Tiki-Waka', een nieuwe family funcoaster. Ook Aqualibi werd vernieuwd en uitgebreid met een 'Kiddie Bay'. BBDO pakt in een eerste fase uit met een teasing campagne die Belgen warm maakt voor de nieuwe attracties. Het bureau ontwikkelde voor beide werelden een meeslepende keyvisual die de attractie en de “wereld” op een uiterst gedetailleerde manier in 3D weergeeft. Er kan uren naar gekeken worden, en er kunnen telkens nieuwe elementen in ontdekt worden… maar de kijker krijgt slechts een kleine sneak preview te zien door een W-vormig sleutelgat dat zich voortdurend opent en sluit. De W wordt zo een toegangspoort tot de nieuwe werelden van Walibi. Volgens dit principe werden outdoor posters, een 10 seconden-televisiespot en een 6 seconden-social film ontwikkeld. Ook in het park krijgt alle communicatie een nieuw élan: van placemats die kinderen nog dieper laten graven in de geheimen van Tiki-Waka, tot een exit billboard dat bezoekers uitwuift wanneer ze het park verlaten.
Walibi maakt ook van het pendeltraject Brussel-Waver een attractie, zoals we al eerder berichtten. In samenwerking met TEC en Hungry Minds laat de prioritaire bus “Conforto 3” pendelaars vanuit Brussel vlot de file voorbijrijden – van een kick gesproken. Het traject tussen Waver en Brussel leggen ze ’s ochtends af in amper 20 minuten. Intussen werken Walibi en BBDO verder aan een merkcampagne die meer onthult over Exotic World en het vernieuwde Aqualibi. Die mag vanaf midden mei worden verwacht.
Credits
Client: Walibi Belgium
Contact: Marc Guffens, Guillaume Morghen
Agency: BBDO Belgium
CCO: Isabel Peeters
Creative Director: Klaartje Galle
Art Director: Gertjan De Smet
Copywriter: Frederik Clarysse
Design Lead: Davy Dooms
Design Team: Davy Dooms, Nadia Tweepenninckx, Gertjan De Smet
Account Team: Lore Desmet, Sophie Glotz
Strategic Planners: Sofie Verstreken, Samuel Eggermont
Final Art: Daniela Simons
DTP: Tom Nackaerts, Lieven De Smet, Ilse De Goeyse
TV Producer: Renée Vermeire,
Editors: Dejvi Vandeveire, Jasper Vanhauwaert, Neil Skeet
Production company TEC: Hungry Minds
3D Production Company: jekyllnhyde
Sound Studio: Het Geluidshuis
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]