BBDO trekt 16 nieuwe collega's en een hond aan

News / People

Van coronakalmte was er bij BBDO de voorbije maanden geen sprake, wel integendeel. Daarom trok het bureau een hele lading nieuwe collega’s aan. En dat was nodig, want met al dat werk op de plank is versterking er zeker en vast welkom.

Op creatief vlak kreeg Frederik Clarysse het gezelschap van senior art director Tom Jacobs (ex-FamousGrey, LDV). Nog meer creativiteit mag BBDO verwachten van de nieuwe concept copy Quinten Friederichs, stand-upcomedian en tot voor kort freelance redacteur bij verschillende Vlaamse tv-productiehuizen.

Sarah Maenhout (ex-De Barbaren) wordt de nagelnieuwe longcopywriter. Haar liefde voor lekkere koffie en de Nederlandse taal deelt ze voortaan met haar collega-copy’s.

Veel nieuw talent om topwerk te maken. Maar dat topwerk moet ook nog verkocht raken aan de klanten. Dus versterkte BBDO het accountteam met vier enthousiaste account executives. Cato Samyn liet FamousGrey achter om aan de slag te gaan bij BBDO, Ellen van den Broeck (ex-Insiders) zet mee haar figuurlijke tanden in verschillende klanten en Anke Strubbe heeft in 2021 met verve de Belgian Advertising School afgerond. Amandine Folie maakte zichzelf onmisbaar tijdens haar BBDO-stage.

Valentine Reuse (ex-Wunderman Thompson en Happiness) brengt samen met Alexander Neesen (ex-Shortcut Advertising) heel wat account manager-ervaring mee naar het bureau. Stephanie Katic (ex-Wunderman Thompson en Happiness), ervaren rot in het vak, vervoegt zich bij het team als account director-met-meer-dan-10-jaar-ervaring.

Het productieteam van BBDO trok producer Marta Michna aan. Zij werkte jaren voor verschillende tv-productiehuizen en verdiende haar sporen (en Xtra-kortingen) de laatste 4,5 jaar als vaste producer bij Colruyt Group.

Het strategie- en het mediateam zochten een aantal straffe aanwinsten om de klanten van BBDO op strategisch vlak naar ongekende hoogtes te brengen. BBDO mikte daarbij op resultaatgerichte strategen en digitalmarketing-specialisten met ervaring in verschillende sectoren, en die vonden ze ook. Zo is Melissa Granger (ex-Be Connect) de nieuwe digital strategic planner. Hannelore Jansegers is de nieuwe strategic planner en Louise Van Meerhaeghe ging aan de slag als digital campaign executive. De eerste houdt van yoga, de tweede van zingen en de derde van muziek. 

Pieter Vermeersch en James Geurs zijn de nieuwe digital media planners. Vermeersch is een fervent skiër, Geurs een voetbalfanaat. Tijd om BBDO Sport en BBDO Ski van onder het stof te halen?

Last but zeker en vast not least is er Nestor. Deze Shiba Inu heeft 6,5 jaar ervaring in hospitality management, is fan van kip en gevogelte (dood of levend maakt niet uit, hij is niet kieskeurig) en speelt in zijn vrije tijd graag dogball. Stephanie en Nestor zijn onafscheidelijk, dus besliste BBDO om Nestor mee aan te werven, als kantoorhond.