BD myShopi innoveert met eigen chatbot


Crea / Innovation / News

Promo chatbot by myShopi

Om nog meer bereik te genereren, lanceert BD myShopi in samenwerking met BotBakery (Hello Agency/The House of Marketing) een eigen myShopi chatbot. Zo’n chatbot maakt interactie mogelijk tussen consumenten, retailers en merken in de vorm van een dialoog via een digitaal platform - zoals Facebook Messenger - en heeft als doel consumenten en merken dichter bij elkaar te brengen. Wereldwijd zijn er al meer dan 35.000 chatbots actief.

Eerder lanceerden ook buitenlandse shopping platformen zoals Ebay, Kaufda en Spotta een gelijkaardig initiatief, maar de ‘Promo chatbot by myShopi’  is de eerste Belgische bot in zijn soort. Uit onderzoek van Nielsen uit 2016 blijkt alvast dat 67% van de consumenten effectief meer interactie wil met bedrijven via messaging. In het geval van de myShopi Valentijnsbot volstaat het om aan te geven of je een geschenk zoekt voor een man of vrouw, voor welk budget en welke interesse de persoon in kwestie heeft. Binnen enkele seconden toont de bot mogelijke geschenken van partners van myShopi. De voorgestelde reclamefolders – want je kan de chatbot ook vragen naar relevante folders – verwijzen door naar de (interactieve) reclamefolders in kwestie op myShopi.

Met de lancering van haar eigen bot toont BD myShopi zich klaar voor een nieuwe innovatie. Na de succesvolle overname van myShopi als digitale aanvulling op haar logistiek DNA inzake folderdistributie, werden inmiddels ook interactieve folders gelanceerd die online shopping vanuit de digitale reclamefolders bevorderen. ‘Promo chatbot by myShopi’ is een nieuwe stap om op termijn niet alleen folder views te boosten voor retailers en brands maar ook sales te genereren via e-commerce promoties en kortingscodes.