BD myShopi versterkt omnichannelstrategie

Cover myShopizine

Media / News / Retail

Cover myShopizine

BD myShopi lanceert een gloednieuw, gratis lifestyle magazine op 1,5 miljoen exemplaren: myShopizine. Daarmee heeft het bedrijf naar eigen zeggen het grootste consumentenmagazine van België in handen. De lancering is voorzien voor 14 maart in Vlaanderen én Wallonië. Dat BD myShopi in deze tijd van digitalisering uitpakt met een gedrukt magazine getuigt van een duidelijk geloof in de kracht van de brievenbus. “Niet vreemd, als je weet dat een recente studie van GfK naar het effect van ongeadresseerd reclamedrukwerk aantoonde dat gemiddeld 2 personen per gezin de reclamefolders lezen,” vertelt Tim de Witte, CCO van BD myShopi. “Als grootste speler in huis-aan-huis bedeling van reclamedrukwerk komen we daarom vier keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen.”

myShopizine vertrekt vanuit een nieuw concept: de lezer volgt één van zijn/haar medeconsumenten tijdens een dagje shoppen – in  de supermarkt, bij de elektrozaak, naar de kapper, enz. Daarbij deelt de consument in kwestie zijn/haar indrukken over producten en merken die de revue passeren, wat interessant is voor de lezer om zelf de nodige inspiratie op te doen. Doordat het magazine naast klassieke advertenties vooral native advertising aanbiedt, kunnen adverteerders veel makkelijker een echte connectie maken met de lezer en een waardevolle dialoog aangaan.

Het consumentenmagazine wordt niet alleen gratis bedeeld in 1,5 miljoen brievenbussen – in een Nederlandstalige en Franstalige variant op 32 pagina’s – maar komt ook uit als interactief digitaal magazine. Dat sluit perfect aan bij de omni-channel strategie van BD myShopi, dat voor de creatie van het papieren en digitale magazine de samenwerking aan gaat met contentmarketingbureau Gicom. Er staan dit jaar – na de lancering op 14 maart – nog drie extra edities van myShopizine op de planning. Adverteerders zoals Oce Bio, Vandemoortele en Mars foods Belgium (Whiskas & Catsan) tekenden al meteen in voor het lanceringsnummer.