BD myShopi versterkt omnichannelstrategie
BD myShopi lanceert een gloednieuw, gratis lifestyle magazine op 1,5 miljoen exemplaren: myShopizine. Daarmee heeft het bedrijf naar eigen zeggen het grootste consumentenmagazine van België in handen. De lancering is voorzien voor 14 maart in Vlaanderen én Wallonië. Dat BD myShopi in deze tijd van digitalisering uitpakt met een gedrukt magazine getuigt van een duidelijk geloof in de kracht van de brievenbus. “Niet vreemd, als je weet dat een recente studie van GfK naar het effect van ongeadresseerd reclamedrukwerk aantoonde dat gemiddeld 2 personen per gezin de reclamefolders lezen,” vertelt Tim de Witte, CCO van BD myShopi. “Als grootste speler in huis-aan-huis bedeling van reclamedrukwerk komen we daarom vier keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen.”
myShopizine vertrekt vanuit een nieuw concept: de lezer volgt één van zijn/haar medeconsumenten tijdens een dagje shoppen – in de supermarkt, bij de elektrozaak, naar de kapper, enz. Daarbij deelt de consument in kwestie zijn/haar indrukken over producten en merken die de revue passeren, wat interessant is voor de lezer om zelf de nodige inspiratie op te doen. Doordat het magazine naast klassieke advertenties vooral native advertising aanbiedt, kunnen adverteerders veel makkelijker een echte connectie maken met de lezer en een waardevolle dialoog aangaan.
Het consumentenmagazine wordt niet alleen gratis bedeeld in 1,5 miljoen brievenbussen – in een Nederlandstalige en Franstalige variant op 32 pagina’s – maar komt ook uit als interactief digitaal magazine. Dat sluit perfect aan bij de omni-channel strategie van BD myShopi, dat voor de creatie van het papieren en digitale magazine de samenwerking aan gaat met contentmarketingbureau Gicom. Er staan dit jaar – na de lancering op 14 maart – nog drie extra edities van myShopizine op de planning. Adverteerders zoals Oce Bio, Vandemoortele en Mars foods Belgium (Whiskas & Catsan) tekenden al meteen in voor het lanceringsnummer.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]