Be Connect en Nestlé vertrouwen op de natuur

Crea / News

Zijn we goede ouders? In haar lanceringscampagne voor NaturNes Bio, een nieuw gamma biologische babyvoeding, nodigt Nestlé ouders uit om op hun instincten en dus op de natuur te vertrouwen.

Ouder worden is een stresserende periode in ons leven. Vele mensen vragen zich af of ze wel goede ouders zullen zijn, maar zoals het klinkt in een van de contentvideo’s die ter ondersteuning van de campagne zijn gemaakt: “Als je je kind eenmaal in je armen houdt, heb je het gevoel dat alles goed komt. Je instinct neemt het over.” Het is deze geruststellende boodschap die de teams van Be Connect wilden overbrengen in hun campagne voor de lancering van NaturNes Bio. De natuur heeft ons altijd voorzien van wat we nodig hebben, ze voedt ons en onze kinderen.

Achter de Vertrouw op de natuur”-boodschap wordt een beroep gedaan op de natuurlijke ingrediënten in de snacks van het assortiment en worden jonge ouders aangemoedigd om op hun instincten te vertrouwen. “Ouder zijn in 2020 betekent dat je toegang hebt tot alle mogelijke en onvoorstelbare informatie over opvoeden... Dat is erg nuttig, maar het kan soms een soort sociale druk creëren en zelfs schuldgevoelens opwekken. Met deze campagne wilden we ouders helpen om hun instincten te vertrouwen, om zichzelf te vertrouwen, om te respecteren wie ze zijn en om het avontuur van het ouderschap ten volle te beleven. Dat is de boodschap van NaturNes Bio, dat biologische en natuurlijke producten aanbiedt om ouders te begeleiden bij al hun uitstapjes. Ouder zijn is iets natuurlijk, net zoals onze producten,” vertelt Anna Gautier, brand manager bij Nestlé Belux.

In de geanimeerde televisiespot ontdekken we hoe het bewaren van voedsel uit de boomgaard de mogelijkheid biedt om het beste uit de natuur te halen. De campagne is ook online beschikbaar met twee contentvideo’s die twee ouders aan het woord laten die de stereotypen van babyreclame doorbreken. Marie, een alleenstaande moeder, legt haar situatie uit en vertelt hoe haar kind haar heeft geholpen om zichzelf te ontdekken dankzij haar instincten. Bart, een rock & roll papa met armen vol tatoeages, laat zien dat papa’s ook iets te zeggen hebben in de opvoeding van hun kinderen en dat je alleen maar hoeft te vertrouwen op wat je voelt om te slagen. De campagne strekt zich daarnaast uit tot een bredere digitale omgeving met direct response op sociale netwerken en bevat display en content om over na te denken.