Be Connect geeft Barnes digitaal duwtje

Budgets / Communication / News

 

Capture d’écran 2015-06-29 à 13.07.17

Sinds het Be Connect koos voor zijn digitale marketing, heeft het Franse immobiliënkantoor Barnes het verkeer op zijn website zien vermenigvuldigen, net als het aantal sales leads afkomstig van digitale bronnen. Resultaten die het belang aantonen van de sociale netwerken en SEA voor de vastgoedsector, zo luidt het. Met een ultra-gerichte reclamecampagne op Facebook is dit sociale netwerk de belangrijkste hefboom geworden voor verkeer naar de site van Barnes, zodat het nu ongeveer 60% van het totale bezoek per maand vertegenwoordigt. "Facebook is een ideaal platform voor luxemerken," zegt Olivier de Decker, medeoprichter van Be Connect. "Deze adverteerders kunnen er gebruik maken van visuals met zeer grote impact, inspelen op de dromen van de gebruikers maar ook profiteren van de hyper-targeting om zo dicht mogelijk bij hun prospects te komen. In dit geval konden wij met de reclametools van Facebook specifieke doelgroepen bereiken om hen naar de site van Barnes te lokken, en een tweede keer met hen communiceren wanneer zij de site verlaten hebben, via de re-targeting functie."

Voor Google Adwords heeft Be Connect gebruik gemaakt van verschillende innovatieve functies van dit reclameplatform, zoals de "Website Call Conversion". Daarbij wordt er een uniek telefoonnummer gegeven aan elke gebruiker die de Barnes-site bezoekt. "Zo kan Barnes nauwkeurig de kostprijs bepalen van het genereren van een sales lead," legt Olivier De Decker uit. "Deze aanpak helpt ook om de meest performante AdWords advertenties te identificeren door meer geavanceerde indicatoren te meten dan de cost per click."