Think BBDO ontwikkelde in opdracht van de FOD Kanselarij van de Eerste Minister het nieuwe logo voor het Belgisch voorzitterschap van de Europese Unie. Het logo illustreert de kruising tussen de Belgische identiteit en de Europese waarden. De afkortingen van België (‘be’) en de Europese Unie (‘EU’) staan daarom op een kruispunt geplaatst, wat resulteert in een logo dat zowel horizontaal als verticaal leest als “be EU” of “be Europe”. Een boodschap en oproep om net als België de waarden van het Europees project te omarmen.
Het logo zal tijdens het Europees voorzitterschap te zien zijn op tal van events en diplomatieke aangelegenheden. Alsook in het straatbeeld van de Europese hoofdstad Brussel. Het werd zelfs al in chocolade nagemaakt. “Branding is op zijn sterkst wanneer die voelbaar een engagement uitdraagt. Geen beter voorbeeld dan dit logo voor het Europees voorzitterschap. Ook in tijden van onzekerheid en conflict zegt België in één oogopslag aan de wereld: ‘wij zijn Europa’. We zijn trots om mee te hebben mogen werken aan deze visuele identiteit,” zegt Fons Van Dyck, hoofd van Think BBDO.
Credits
Brand strategy director: Fons Van Dyck
Brand consultant: Ken Demol
Design director: James Gambrill
Graphic design: Gaël Fouquet
Beeld: Belgian Presidency of the Council of the European Union / Vlad
Vanderkelen
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]