Beats, seks en verantwoord drinken

Crea / News

Skol Wieden KennedyWieden+Kennedy São Paulo lanceerde een bewustwordingscampagne voor Skol om ervoor te waarschuwen dat overmatig gebruik van alcoholische dranken op elk moment schadelijk is, inclusief seks. Alles rondom het Skol-bieruniversum gaat over het doorbreken van paradigma's, zo luidt het. En dat kan niet anders zijn als het gaat om verantwoord drinken. Om de aandacht van het publiek te trekken en een dialoog hierover op te bouwen, geeft Wieden+Kennedy São Paulo inzicht in een onderwerp dat anders nooit in campagnes wordt vermeld: seks.
De campagne begon op sociale media gericht op Braziliaanse nachtclubs genaamd: "Als je correct drinkt, dan n*** je ook correct." Want het is de bedoeling om te laten zien dat alcoholmisbruik op verschillende manieren tot uiting komt. Wie heeft nog nooit verhalen gehoord van een ontmoeting die door dronkenschap slecht is afgelopen? "'Drink Right, Fuck Right' heeft de missie om iedereen op te voeden tot drinken zonder excessen," zegt Eduardo Lima, executive creative director bij Wieden+Kennedy São Paulo.
Om de dialoog met het publiek te starten en het publiek bewust te maken van de voordelen van matig drinken, sloot Skol Beats een partnership met enkele online bierwinkels om gepersonaliseerde verpakkingen op de markt te brengen die worden geleverd met één fles water voor elke Skol Beats-unit. Het pakket bevat drie flessen Skol Beats en drie (gratis) flessen water. Allemaal om de consument te herinneren aan het belang van drinkwater tijdens het drinken van alcohol. Het initiatief werd ook zichtbaar in enkele nachtclubs in São Paulo. Voor elke SKOL Beats kreeg de consument een gratis fles water om gehydrateerd te blijven. Daarnaast waren er onder meer posters, stickers, kleding, condooms en wallpapers om de campagne te ondersteunen. "Onze wens is om mensen bewust te maken van slimme consumptie en het belang van dit gedrag op elk moment van de dag. De overmatige consumptie van dranken is ook schadelijk in de relatie tussen mensen," zegt Maria Fernanda Albuquerque, marketingdirecteur van Skol.
"Er is veel gezegd over het belang van verantwoord drinken, maar voor het eerst wordt in de reclame een argument gebruikt met zoveel potentieel om gehoord te worden. 'Drink Right F *** Right' is een humoristische uitnodiging voor mensen om iets minder te drinken en veel meer plezier hebben," besluit Renato Simões, executive creative director bij Wieden+Kennedy São Paulo.