Bebat en .becoming with Lielens steken inzamelen batterijen in nieuw jasje

Crea / News

De wereld evolueert, net zoals alle toestellen en de batterijen die we daarvoor nodig hebben. Batterijen worden kleiner en er komen er steeds nieuwe bij (door e-bikes, e-sigaretten, enz.) waardoor de manier van recycleren ook moet aangepast worden. Bebat en .becoming with Lielens to the rescue!

Teneinde het recyclageproces te optimaliseren, besliste Bebat om de grote batterijen enkel nog via de recyclageparken in te zamelen en de openingen van de inzamelunits bij winkelpunten en scholen kleiner te maken. Naar het grote publiek dienen we het verschil tussen deze kleine en grote batterijen dus duidelijk te maken, voordat ze voor een voldoende feit staan bij de inzamelunit. Met de nieuwe inzamel-kubus weet de consument gemakkelijk waar de batterijen naartoe te brengen.  Het principe is eenvoudig. Passen de lege batterijen in de kubus? Dan zijn ze welkom in de inzamelpunten in winkels. Zijn ze te groot voor de kubus? Dan moeten ze naar het recyclagepark! Uiteraard blijven alle batterijen welkom in het recyclagepark. Op deze manier wordt de inzamelkubus een meetinstrument. Vandaar de slogan van deze campagne: Meet je het, dan weet je het.

De kleine inzamelkubus is de grote held

De inzamelkubus van Bebat is niet enkel een meetinstrument, maar ook een transportmiddel. Plastic inzamelzakjes zijn tenslotte niet meer van deze wereld. We zetten daarom in op de herbruikbare inzamelkubus die je kan sluiten om je batterijen veilig naar een inzamelpunt te brengen. De splinternieuwe Bebat inzamelkubus is de grote held van de campagne en de ideale inzamel-buddy! De campagne informeert enerzijds de inzamelkanalen en zet anderzijds de Belgen ertoe aan hun inzamelgedrag aan te passen. De campagne start vanaf juli op TV, radio, online en in de pers. Vanaf september komen daar affiches bij.

Credits

Klant: BEBAT

Contactpersonen Bebat: Mandy Perrone, Yade Truijens & Nele Peeters

Creatief directeur: Jeroen De Jong

Art director: Veerle Guiljam

Grafisch design: Célia Calvo  

Opmaak/DTP: François Borsu & Célia Calvo

Copywriter: Hanne Lemmens

Accounts: Alizée Clermont & Zoë De Ruyck

Account Director : Sandra Wille

Fotograaf: Koen Broos

Foto & retouches: PLOTON by Marcel Veelo

Radio & sound: Sonhouse

TVC productie: Caviar

Regisseur TV:  Joris Rabijns

Productie TV: Thomas Hofman, Geert De Wachter

Online declinatie: Bubka

BtoB: Dallas