Bebat en .becoming with Lielens steken inzamelen batterijen in nieuw jasje
De wereld evolueert, net zoals alle toestellen en de batterijen die we daarvoor nodig hebben. Batterijen worden kleiner en er komen er steeds nieuwe bij (door e-bikes, e-sigaretten, enz.) waardoor de manier van recycleren ook moet aangepast worden. Bebat en .becoming with Lielens to the rescue!
Teneinde het recyclageproces te optimaliseren, besliste Bebat om de grote batterijen enkel nog via de recyclageparken in te zamelen en de openingen van de inzamelunits bij winkelpunten en scholen kleiner te maken. Naar het grote publiek dienen we het verschil tussen deze kleine en grote batterijen dus duidelijk te maken, voordat ze voor een voldoende feit staan bij de inzamelunit. Met de nieuwe inzamel-kubus weet de consument gemakkelijk waar de batterijen naartoe te brengen. Het principe is eenvoudig. Passen de lege batterijen in de kubus? Dan zijn ze welkom in de inzamelpunten in winkels. Zijn ze te groot voor de kubus? Dan moeten ze naar het recyclagepark! Uiteraard blijven alle batterijen welkom in het recyclagepark. Op deze manier wordt de inzamelkubus een meetinstrument. Vandaar de slogan van deze campagne: Meet je het, dan weet je het.
De kleine inzamelkubus is de grote held
De inzamelkubus van Bebat is niet enkel een meetinstrument, maar ook een transportmiddel. Plastic inzamelzakjes zijn tenslotte niet meer van deze wereld. We zetten daarom in op de herbruikbare inzamelkubus die je kan sluiten om je batterijen veilig naar een inzamelpunt te brengen. De splinternieuwe Bebat inzamelkubus is de grote held van de campagne en de ideale inzamel-buddy! De campagne informeert enerzijds de inzamelkanalen en zet anderzijds de Belgen ertoe aan hun inzamelgedrag aan te passen. De campagne start vanaf juli op TV, radio, online en in de pers. Vanaf september komen daar affiches bij.
Credits
Klant: BEBAT
Contactpersonen Bebat: Mandy Perrone, Yade Truijens & Nele Peeters
Creatief directeur: Jeroen De Jong
Art director: Veerle Guiljam
Grafisch design: Célia Calvo
Opmaak/DTP: François Borsu & Célia Calvo
Copywriter: Hanne Lemmens
Accounts: Alizée Clermont & Zoë De Ruyck
Account Director : Sandra Wille
Fotograaf: Koen Broos
Foto & retouches: PLOTON by Marcel Veelo
Radio & sound: Sonhouse
TVC productie: Caviar
Regisseur TV: Joris Rabijns
Productie TV: Thomas Hofman, Geert De Wachter
Online declinatie: Bubka
BtoB: Dallas
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]