Becoming en Delhaize openen de deur naar lokale producenten met augmented reality

Crea / News

Bij Delhaize loopt momenteel een nieuwe Belhaize-campagne. Daarin staan naar goede gewoonte Belgische producenten en hun producten in de schijnwerpers - en in het winkelrek. Dit jaar gaat het merk echter nog een stap verder door de klanten de kans te geven de plaatselijke producenten écht te leren kennen. Hoe doen ze dat? Dankzij augmented reality, een avatar en een immersieve ervaring.

Scan de QR code die je vindt op Belhaize-producten, in het magazine en op de folder. Laat vervolgens een mysterieuze houten deur op je smartphone verschijnen. En wandel door de poort de boerderij van een Belgische producent binnen. De avatar ‘Edgar’ begeleidt jou tijdens de virtuele rondleiding.

“Toen Becoming en ActiveMe deze interactieve packaging voorstelden, zagen we meteen het potentieel: communiceren over onze lokale producenten, hun wereld ontdekken door op een ludieke manier de deuren van hun boerderijen te openen. Door extra content toe te voegen demonstreren we de oorsprong van de producten en de leefwereld van de gepassioneerde mensen achter het product. Het is een nieuwe en verrijkende ervaring waar we erg trots op zijn,” zegt Virginie Simon, brand design expert bij Delhaize.

Credits

Delhaize :

Brand Design Experts : Virginie Simon

En de teams : Brand, Content et IT

ActiveMe :

Account Director : Quentin Ghion

Head of Production Team : Alaric Pringiers

Artist 3D : Mathieu Parole

Development : Julien Vanderauwera

.becoming :

Client Leader : Cédric Winant

Creative Director : Jeroen De Jong

Creatives : Nathalie Langelier, Jean-Philippe Barray, Carmelo Giugno, Fabrice Kotulski

Deputy Strategic Leader : Greet Vanoppen