Per telefoon, via sms, e-mail... steeds meer Belgen worden geconfronteerd met pogingen tot bedrog. Aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn, zogezegde televerkopers... We worden langs alle kanten lastiggevallen met pogingen tot oplichting en helaas trappen we er soms in. Toch is het vaak voldoende om even na te denken, om tien seconden de tijd te nemen voordat we op een link klikken, voordat we ja zeggen tegen iemand, voordat we erin geluisd worden. Op basis van die simpele reflex heeft Becoming de nieuwe campagne voor het platform 'Stop bedrog' van de FOD Economie bedacht.
Het resultaat is een reeks ludieke films en radiospots waarin we mensen zien die op het nippertje aan het bedrog ontsnappen dankzij die paar seconden dat ze stilstaan om even over het aanbod na te denken. De campagne, die in april van start gaat, zal te zien en te horen zijn op tv, online, social media en Spotify.
CREDITS:
Klant: FOD Economie
Creative director: Julien Riviezzo
Creatives: Olivier Maquenne & Elmer Tazartez
Graphic studio: François Borsu & Tanguy Thelen
Strategy: Pierre Lepeer
Account: Alizée Clermont
Production: Union - Romain Habousha
Director: Usman Abdul
Geluids Studio: Bleu Nuit