Becoming en FOD Economie nodigen uit om 10 seconden na te denken

Crea / News

Per telefoon, via sms, e-mail... steeds meer Belgen worden geconfronteerd met pogingen tot bedrog. Aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn, zogezegde televerkopers... We worden langs alle kanten lastiggevallen met pogingen tot oplichting en helaas trappen we er soms in. Toch is het vaak voldoende om even na te denken, om tien seconden de tijd te nemen voordat we op een link klikken, voordat we ja zeggen tegen iemand, voordat we erin geluisd worden. Op basis van die simpele reflex heeft Becoming de nieuwe campagne voor het platform 'Stop bedrog' van de FOD Economie bedacht.

Het resultaat is een reeks ludieke films en radiospots waarin we mensen zien die op het nippertje aan het bedrog ontsnappen dankzij die paar seconden dat ze stilstaan om even over het aanbod na te denken. De campagne, die in april van start gaat, zal te zien en te horen zijn op tv, online, social media en Spotify.

CREDITS:

Klant: FOD Economie

Creative director: Julien Riviezzo

Creatives: Olivier Maquenne & Elmer Tazartez

Graphic studio: François Borsu & Tanguy Thelen

Strategy: Pierre Lepeer

Account: Alizée Clermont

Production: Union - Romain Habousha

Director: Usman Abdul

Geluids Studio: Bleu Nuit