Becoming verkoopt tweedehands tanden voor Dokters van de Wereld

Vandaag gaat slechts 54% van de Belgen regelmatig naar de tandarts, of één keer per jaar zoals aanbevolen. Dit cijfer ligt nog lager in Wallonië en Brussel (48%) dan in Vlaanderen (58%). 10,5% van de Belgen met de laagste inkomens gaat nooit wegens geldgebrek. Dit is een kritieke en schandalige situatie die onze landgenoten dwingt tot onmogelijke keuzes: eten of behandeld worden?
Om de politieke autoriteiten en de burgers te wijzen op deze groeiende en gevaarlijke situatie voor de samenleving, hebben Dokters van de Wereld en .becoming een actie gelanceerd om dit aan het licht te brengen: Dented. Een fake start-up bedrijf die tweedehandse tanden aanbiedt… De tweedehands industrie dankt zijn succes onder meer aan de moeilijke economische situatie waarin gezinnen zich bevinden. "Als het crisis is, is tweedehands een van de eerste oplossingen waartoe we ons wenden. Met deze campagne wilden we een gevoel van onbehagen creëren waardoor mensen zich vragen gaan stellen en betrokken raken," zegt Julien Riviezzo, executive creative director bij .becoming.
Niemand wil de gebruikte tanden van iemand anders in zijn mond hebben, maar als we niets doen om de gezondheidszorg toegankelijker te maken, is dat misschien wel wat er gaat gebeuren. Dus om te voorkomen dat Dented ooit werkelijkheid wordt, is er maar één ding te doen: de petitie van Dokters van de Wereld tekenen en samen streven naar toegankelijke tandzorg voor iedereen. De campagne begon met een teasingfase, gevolgd door een ‘reveal’ op 20 maart (De Dag van de Mondgezondheid). De campagne omvat video's en publicaties op sociale netwerken, affichage en aanwezigheid in de bioscoop.
CREDITS
Creative Agency .becoming
Klant
Dokters van de Wereld - Muriel GONCALVES
Dokters van de Wereld - Camille LABISCH-ARPIN
Dokters van de Wereld - Dorine NAEYAERT
Dokters van de Wereld - Emmy DESCHUTTERE
Creative Team
Executive Creative Director: Julien RIVIEZZO
Creative Directors: Marie-Laure CLIQUENNOIS / Jeroen DEJONG
Creatives: Célia CALVO ARMENTA/ Veerle GUILJAM /Julien RIVIEZZO
Account Team
Client Services Director: Sandra WILLE
Account Manager : Deborah VANDENKERCKHOF
Strategic Manager :Pierre LEPEER
Production
Director: Kris Debusscher
DOP: Bruno Degrave
Operateur Camera : Olivier CRAEYMEERSCH
Post-producer: Thierry DELVIGNE
Producer: Isabelle HENRICHS
Sound Studio : Sonic Music
Publishing : François BORSU
PR agency
Evoke PR : Corneel HAINE
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]