Becoming verkoopt tweedehands tanden voor Dokters van de Wereld

Crea / News

Vandaag gaat slechts 54% van de Belgen regelmatig naar de tandarts, of één keer per jaar zoals aanbevolen. Dit cijfer ligt nog lager in Wallonië en Brussel (48%) dan in Vlaanderen (58%). 10,5% van de Belgen met de laagste inkomens gaat nooit wegens geldgebrek. Dit is een kritieke en schandalige situatie die onze landgenoten dwingt tot onmogelijke keuzes: eten of behandeld worden?

Om de politieke autoriteiten en de burgers te wijzen op deze groeiende en gevaarlijke situatie voor de samenleving, hebben Dokters van de Wereld en .becoming een actie gelanceerd om dit aan het licht te brengen: Dented. Een fake start-up bedrijf die tweedehandse tanden aanbiedt… De tweedehands industrie dankt zijn succes onder meer aan de moeilijke economische situatie waarin gezinnen zich bevinden. "Als het crisis is, is tweedehands een van de eerste oplossingen waartoe we ons wenden. Met deze campagne wilden we een gevoel van onbehagen creëren waardoor mensen zich vragen gaan stellen en betrokken raken," zegt Julien Riviezzo, executive creative director bij .becoming.

Niemand wil de gebruikte tanden van iemand anders in zijn mond hebben, maar als we niets doen om de gezondheidszorg toegankelijker te maken, is dat misschien wel wat er gaat gebeuren. Dus om te voorkomen dat Dented ooit werkelijkheid wordt, is er maar één ding te doen: de petitie van Dokters van de Wereld tekenen en samen streven naar toegankelijke tandzorg voor iedereen. De campagne begon met een teasingfase, gevolgd door een ‘reveal’ op 20 maart (De Dag van de Mondgezondheid). De campagne omvat video's en publicaties op sociale netwerken, affichage en aanwezigheid in de bioscoop.

CREDITS

Creative Agency .becoming

Klant

Dokters van de Wereld - Muriel GONCALVES

Dokters van de Wereld  - Camille LABISCH-ARPIN

Dokters van de Wereld  - Dorine NAEYAERT

Dokters van de Wereld  - Emmy DESCHUTTERE

Creative Team

Executive Creative Director: Julien RIVIEZZO
Creative Directors: Marie-Laure CLIQUENNOIS / Jeroen DEJONG
Creatives: Célia CALVO ARMENTA/ Veerle GUILJAM /Julien RIVIEZZO

Account Team

Client Services Director: Sandra WILLE

Account Manager : Deborah VANDENKERCKHOF

Strategic Manager :Pierre LEPEER

Production

Director: Kris Debusscher

DOP: Bruno Degrave

Operateur Camera : Olivier CRAEYMEERSCH

Post-producer: Thierry DELVIGNE          

Producer: Isabelle HENRICHS

Sound Studio : Sonic Music

Publishing : François BORSU

PR agency

Evoke PR : Corneel HAINE