Becoming with Lielens bekijkt totaalplaatje voor Bank Van Breda

Crea / News

Bank Van Breda doet de dingen niet half. Een doelgroepstudie, strategische research en conceptuele sessies leidden tot een verscherpte positionering. Met als resultaat een imagocampagne, een sterke claim én zelfs een nieuw logo om die unieke sterkte en service van Bank Van Breda in de kijker te zetten. Namelijk het professionele én de privé-kant van ondernemers en vrije beroepen als één geheel te bekijken. Met dank aan Becoming with Lielens...Veel ondernemers & vrije beroepen doen een beroep op een bank die misschien wel goed is in het bijstaan van hun privé-projecten, maar niet echt gespecialiseerd is in het begeleiden van de financiële kant van het professionele leven. Terwijl er anderzijds ook mensen bestaan die professioneel & privé scheiden door voor twee verschillende banken te kiezen.Maar wie die aspecten afzonderlijk van elkaar bekijkt kan onmogelijk het maximum uit zijn zaak of praktijk halen. Voor een ondernemer zijn de passie voor het vak én een waardevol privéleven hebben, immers twee communicerende vaten.Vanuit dat inzicht bedacht Becoming with Lielens een verscherpte positionering voor zijn klant. Met als resultaat een nieuwe imagocampagne onder de koepel 'Bekijk het totaalplaatje, samen met Bank Van Breda'. Want je leest als ondernemer toch geen documenten met een halve bril? Of als orthodontist plaats je toch ook geen halve beugel? Jeroen De Jong, creative director: "Half werk is slecht werk. En niemand leeft twee afzonderlijke levens. Dit uitgangspunt werd het creatief springboard voor een campagne met een verrassende tone-of-voice. Een conceptuelere en humoristische benadering waarbij "halve situaties" uitgebeeld worden. Die uiting brachten we in evenwicht door er een affirmatieve claim naast te plaatsen. En de filosofie achter de totaalplaatje-campagne konden we ook mooi doortrekken tot aan een nieuw logo! Zelden krijg je als reclamemaker de kans om zo een coherent verhaal van A tot Z neer te zetten. Petje af voor de moedige houding en vertrouwen dat we van Bank Van Breda krijgen."Geen half werk

Deze campagne introduceert het nieuwe logo voor de bank, dat het evenwicht tussen professioneel en privé uitdraagt. Ook de naam evolueerde van Bank J.Van Breda &C° naar het toegankelijkere Bank Van Breda. Verder leeft de campagne in billboards op de zender Eén, verschillende social video assets met als basis een long-form video, print-uitingen en een heuse radiosaga van niet minder dan 20 radiospots. De radiospot wordt begeleid met een nieuwe muziekcompositie en opgefriste audiosignatuur. Sandra Wille, client service director: "De doelgroepen die onze klant wil bereiken zijn heel divers. Daarom werd specifiek gekozen voor een creatieve uitvoering die opknipt kan worden naar gelang de audience die bereikt moet worden. Zo kunnen we bijvoorbeeld op social media gaan targeten naar die precieze doelgroep met specifieke fragmenten uit de long form video, én dat zonder de grote communicatieboodschap van de campagne te verliezen."
Stefan Vanpetegem, marketing director Bank Van Breda: "Ik had onmiddelijk een yes-gevoel bij het antwoord van Becoming with Lielens op onze moeilijke briefing. De slogan vat onze sweet-spot goed samen. Bank Van Breda is ook de enige speler op de markt die door het hele plaatje te bekijken zijn klanten all the way kan begeleiden bij het opbouwen van vermogen én dat tijdens alle fasen van het ondernemerschap."

https://soundcloud.com/lielens/bvb_8450_3_advocaat_vl_20sec_2?si=052cb78bf7fb4447a47ee80815e8163e

CREDITS

Klant: Bank Van Breda

Marketing Bank Van Breda: Barbara Claeys, Sarah Waegemans, Annemie Geudens, Aude-Line Berrahou, Mercedes Esser, Stefan Vanpeteghem
Agency: Becoming with Lielens
Client Service Director: Sandra Wille
Account Manager: Zoë De Ruyck, Alizée Clermont
Creative Director: Jeroen De Jong
Art Directors: Célia Armenta, Veerle Guiljam
Studio: François Borsu
Copywriting: Kristof De Lathouwer, Christopher Gelder

Production company film: Vagebond
Director / Producer: Tim Blancke
DOP: Piet Deyaert
Gaffer: Tinus Dam
MUA & Styling: Leonie Gysel
Casting agency: Castingteam

Production company radio: Thinkntalk
Director: Chris Christoffels
Mix/Composer: Thibaut Talpe

Photographer: Thomas Dhanens
Art Director Decor: Lusiné Vardanian
Studio: Studio Regie, Ellen Cosyn, Olav Verhoeven