BecomingwithLielens maakt voor Bebat de best scrorende VAR-radiospot van 2020. Dankzij een oproep om je lege batterijen even nìet binnen te brengen...
Vorig jaar ging de wereld plots op slot. Er is al veel geschreven over het communiceren tijdens deze pandemie. De situatie uitbuiten wordt totaal niet geapprecieerd, de mensen juist informeren des te meer. Daarom beslisten ze, Pasen vorig jaar, bij BecomingwithLielens om de boodschap voor Bebat om te draaien. In plaats van iedereen op te roepen je lege batterijen naar een Bebat inzamelpunt te brengen, waar ze veilig gerecycleerd zouden kunnen worden, lieten we de mensen weten dat hun lege batterijen best nog even binnenbleven… net zoals de rest van het land. Het uiteindelijke doel van Bebat is inderdaad om zo veel mogelijk lege batterijen te verzamelen, zodat het maximum aan grondstoffen gerecycleerd kan worden en terug ingezet kan worden in allerlei toepassingen. Maar dit doel staat niet boven de wet! Daarenboven biedt de Bebat-kubus een veilige opbergruimte, voor als die batterijtjes dan toch een paar weken binnen moeten bewaard worden.
En met succes! De VAR riep de spot uit tot beste radiospot van 2020! Het DIVA-onderzoek berekende nl. dat deze radiospot het best scoorde:
- Op merkoverwegng (74%)
- Op NPS (Net promotor Score 59%)
- Op fanship (64%)
- En ondanks de situatie ook content likeability (67%)
Credits
Werkten mee aan deze campagne:
Klant: Nele Peeters, Mandy Perrone, Yade Truyens
Accounts: Laura De Vylder, Alizée Clermont, Sandra Wille
Creative team: Veerle Guiljam
Studio: Sonhouse
Senior Account Manager bij Epic
EPIC is looking for a passionate Senior Account Manager willing to reach new […]
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]