BecomingwithLielens scoort voor Bebat beste VAR radiospot

Awards / Crea / News

BecomingwithLielens maakt voor Bebat de best scrorende VAR-radiospot van 2020. Dankzij een oproep om je lege batterijen even nìet binnen te brengen...

Vorig jaar ging de wereld plots op slot. Er is al veel geschreven over het communiceren tijdens deze pandemie. De situatie uitbuiten wordt totaal niet geapprecieerd, de mensen juist informeren des te meer. Daarom beslisten ze, Pasen vorig jaar, bij BecomingwithLielens om de boodschap voor Bebat om te draaien. In plaats van iedereen op te roepen je lege batterijen naar een Bebat inzamelpunt te brengen, waar ze veilig gerecycleerd zouden kunnen worden, lieten we de mensen weten dat hun lege batterijen best nog even binnenbleven… net zoals de rest van het land. Het uiteindelijke doel van Bebat is inderdaad om zo veel mogelijk lege batterijen te verzamelen, zodat het maximum aan grondstoffen gerecycleerd kan worden en terug ingezet kan worden in allerlei toepassingen. Maar dit doel staat niet boven de wet! Daarenboven biedt de Bebat-kubus een veilige opbergruimte, voor als die batterijtjes dan toch een paar weken binnen moeten bewaard worden.

En met succes! De VAR riep de spot uit tot beste radiospot van 2020! Het DIVA-onderzoek berekende nl. dat deze radiospot het best scoorde:

  • Op merkoverwegng (74%)
  • Op NPS (Net promotor Score 59%)
  • Op fanship (64%)
  • En ondanks de situatie ook content likeability (67%)

 

Credits

Werkten mee aan deze campagne:

Klant: Nele Peeters, Mandy Perrone, Yade Truyens 

Accounts: Laura De Vylder, Alizée Clermont, Sandra Wille

Creative team: Veerle Guiljam

Studio: Sonhouse