BeContent helpt contentstrategie Scapa vooruit
Scapa besliste vorig jaar om af te stappen van hun lookbook en in te zetten op contentmarketing. Hiervoor vroeg het modemerk om de expertise van BeContent.
Om de Scapa-collecties nog beter in de kijker te zetten, creëerde en realiseerde BeContent een gloednieuw lifestyle magazine. BeContent wil trouwe klanten meer betrekken bij de Scapa way of life, maar ook nieuwe fans aantrekken. Er wordt niet alleen ingezet op de waarden van Scapa, zoals de superieure kwaliteit en duurzaamheid, maar ook de traditie- en familiewaarden komen in het magazine aan bod.
Het stijlvolle magazine biedt een spannende content mix van mode en interieur, maar ook beauty, lifestyle en cultuur krijgen er hun plek. Je krijgt 144 pagina’s beleving in woord en beeld. Bovendien geven exclusieve interviews met designers, stylisten en modellen nieuwe inzichten en inspiratie. Het magazine verschijnt twee keer per jaar op 100.000 exemplaren en in twee talen.
Momenteel ligt de tweede editie van het gratis magazine in de Scapa-winkel. Voor het zomernummer ging Scapa de zon achterna. Je maakt kennis met gepassioneerde mensen, zoals de Binda-broers, topmodel Wouter Peelen, fashionista Sofie Valkiers en verantwoordelijke Scapa Home Laurence Maes. Je wordt geïnspireerd door de reisreportage over Puglia en de exquise zuiderse gerechten. En je droomt weg over glamping op z’n Afrikaans met prachtige linnen plaids en kussens, dierenhuiden en accenten in wit, zwart en hout.