Bedacht Geoffrey Hantson zotste idee ooit?

Crea / News

1_Platform slotomania"Mijn zotste idee ooit," denkt Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness. Wie zijn wij om hem tegen te spreken? En wat is dat idee? Wel: me-time: daar willen we met z'n allen méér van. En in die me-time willen we vooral doen wat we willen. Een boek lezen, televisie kijken, gaan joggen of... een spelletje spelen op de smartphone. Maar is er eigenlijk een goede reden om spelletjes te spelen? Happiness - alliantiepartner van FCB - en Slotomania geven elke minuut van de dag een reden om een spelletje te spelen. Letterlijk: Met de hulp van het FCB-netwerk werden 1440 filmpjes gemaakt, één voor elke minuut van de dag.

Logo-Slotomania Whyitisokaytoplay.com is een real-time video-uurwerk die wordt gesynchroniseerd met de lokale tijd van de surfer en laat elke minuut een ander filmpje zien. En dat filmpje maakt duidelijk waarom het op dàt tijdstip tijd is om een spelletje te spelen. Wist u bijvoorbeeld dat 2.36 uur het beste moment is om UFO's te spotten en dat de beste manier om een ontmoeting met een alien te vermijden het spelen van een spelletje op Slotomania is?1_Platform-Mobile slotomania

Aan dit project werkten FCB-teams uit de hele wereld mee, met onder meer 14 chief creative officers, 37 creative directors en 142 copywriters - meer cijfers vindt u hieronder. “Dit project maakt duidelijk hoe een netwerk kan helpen om buitengewone campagnes voor klanten te creëren. Dit is een échte wereldwijde samenwerking," zegt Geoffrey Hantson. Zijn zotste idee ooit? Wat denkt u?

It’s always okay to play Slotomania

Why it’s okay to play Slotomania at 1:57 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 2:36 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 2:40 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 1:40 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 7:11 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 10:41 AM

Why it’s okay to play Slotomania at 12:21 PM

Why it’s okay to play Slotomania at 3:14 PM

Why it’s okay to play Slotomania at 9:24 PM

Why it’s okay to play Slotomania at 2:20 AM

 

 

Enkele cijfers

  • 1,440 films
  • 24 hours of work
  • 1 minute per piece of content
  • 1,440 random facts turned into scripts
  • 8 weeks from start to finish
  • 142 copywriters
  • 73 FCB offices collaborating (in Belgium: Happiness, a FCB Alliance)
  • 14 chief creative officers
  • 37 creative directors
  • 30 video editors
  • 5 scripts written by FCB Global Chief Creative Officer Susan Credle

Credits Happiness

Karen Corrigan

Geoffrey Hantson

Kris Hoet

Elke Janssens

Hans Smets

Marlen Fernandez Pando

Niels Sienaert

Tim Schoenmaeckers

Pieter Claeys

Barbara Dzikanowice

Eline Goethals

Tuyet Hoang

Dries Lauwers

Frederik Draulans

Remke Faber