Beefeater meer dan ooit London Dry

Beefeater

Design / News

70cl47_sideBeefeater heeft zijn legendarische London Dry-ginfles in een nieuw jasje gestoken als eerbetoon aan de thuisstad van het merk: Londen. Op de nieuwe fles pronkt een met de hand getekende kaart van de Britse hoofdstad, wat het authentieke Londense karakter van Beefeater versterkt, die nog altijd in het hartje van de stad gedistilleerd wordt. Deze nieuwe look van de toonaangevende premium gin Beefeater nodigt ginfans van over de hele wereld uit om de echte smaak van Londen te ontdekken.

De nieuwe fles doet meteen aan Londen denken, zowel vanbinnen als vanbuiten: binnenin is er nog altijd dezelfde beroemde Beefeater London Dry gin en aan de buitenkant schitteren de opvallende monumenten van de hoofdstad. Het nieuwe design biedt een blik op Londen in vogelperspectief – getekend in het klassieke Beefeater-rood –, die als achtergrond dient voor de Yeoman en het logo op de voorgrond. De gestileerde kaart van Londen vereeuwigt het sublieme zicht op de hoofdstad vanaf de Tower Bridge, met verschillende legendarische monumenten op de achtergrond.

Beefeater

De legendarische Yeoman heeft een prominente plaats boven het Beefeater-logo. De handtekening van James Burrough staat voortaan op de voorkant van de fles, wat wijst op het blijvende engagement om uitmuntende gin te maken met zijn origineel recept, dat dateert van de stichting van Beefeater in de 19de eeuw. Dit recept blijft van Beefeater ‘the world’s most awarded gin’ maken, zoals op de voorkant van de nieuwe fles is vermeld.

Beefeater heeft een grondig marktonderzoek gevoerd voor de nieuwe London Dry Gin-fles, waarbij op verschillende belangrijke markten (zoals Spanje en de VS) bij consumenten enquêtes zijn uitgevoerd om een nieuw flesimago te ontwikkelen. Volgens de ondervraagden is de visuele identiteit van het werk sterk geëvolueerd, terwijl de vertrouwelijke Beefeater look en premium feel zijn behouden.