Beejee zet wereldpremière Walibi in scène

Crea / News

Walibi PulsarDe nieuwe Pulsar in Walibi opent de deuren! De langverwachte splashcoaster stuurt moedige kinderen en hun ouders, in boten van 10 ton, tot 45m hoog aan 100 km per uur in maar liefst drie lanceringen waarvan twee achterwaarts. Afbouwen naar een normale hartslag zal pas na 70 seconden en een reusachtige splash in het meer kunnen. En het is net deze verhoogde hartslag die centraal staat in de gehele communicatie. Onder aansturen van communicatiebureau Beejee werd regisseur Matthias Lebeer aangesproken voor het realiseren van de televisiespots en van de key visual.

Walibi Pulsar (1)Naast de grafische coherentie is het idee achter de communicatie de originaliteit van de attractie. Niet enkel combineert deze wereldpremière drie sensaties: snelheid, vrije val en water, de sensatie doet ook het hart van zowel jong als oud sneller slaan. In plaats dat ieder zijn ding doet, brengt Pulsar je samen in een sensationele attractie. In de televisiespot zie je een racende vader, een bungee-springende mama, een waterskiënde zus en een broer in het skate-park. De spot is er eentje van 30 seconden, er zijn echter ook teasers van 10 seconden, een ludieke billboard bij Medialaan en andere zenders.

Walibi Pulsar (1)De campagne omvat naast televisiereclame ook een affichage, radio-  een online campagne. In het park kan je het Pulsar-effect niet enkel op de attractie beleven, ook in de toiletten voel je het effect, bij het eten en drinken…

Walibi Pulsar (1)

https://www.youtube.com/watch?v=-guPadbIG5c

Credits

Klant: Walibi Belgium

Marc Guffens, Guillaume Morghen

Bureau: Beejee

Creatief directeur: Philippe Gelder

Art Director: Audrey Reynders, Eric Jamez

Copywriter: Frederic Maes, Christopher Gelder

Accounts: Maëlle Cherpion & Sandra Wille