Beinfluence en MediaPlus markeren Stabilo bij jongeren

In de zomer van 2020 kreeg BeInfluence, via haar partnerbureau Mediaplus, het vertrouwen van Stabilo Belgium om met jonge middelbare scholieren en universitaire studenten te communiceren over zijn aanbod viltstiften. Er namen in totaal 38 influencers deel aan het project. Ze bereikten zo op vier maanden tijd meer dan 840.000 mensen.
Een dubbele campagne
Stabilo wilde zijn 88 viltstiften in de kijker zetten bij jonge Belgen tussen de 14 en 20 jaar. Mediaplus, het bureau van Stabilo en partner van BeInfluence, deed een beroep op BeInfluence om een dubbele campagne te creëren op TikTok en Instagram (één aan het begin van het schooljaar in september en de tweede tijdens de eindejaarsperiode) om de troeven van de reeks in de kijker te zetten: een viltstift die perfect is om te ordenen, maar ook om te entertainen! De bureaus besloten daarom een campagne te voeren rond de volgende boodschap: Study hard, Chill harder with Stabilo!
Als eerste stap heeft BeInfluence een campagne op Instagram gelanceerd, verdeeld over twee periodes (augustus en september 2020), waarbij 24 macro-, micro- en nano-influencers werden samengebracht. De nadruk werd gelegd op ‘hard studeren’. Het bureau stelde aan de influencers voor om publicaties te maken rond het begin van het nieuwe schooljaar en de hervatting van de lessen. Van het maken van ‘bullet journals’, roosters, cursusbladen tot kleurrijke aantekeningen...
De Instagramcampagne werd afgesloten met een wedstrijd op de accounts van de influencers. Meer dan 10.000 personen namen deel. De campagne, die over een periode van 6 weken werd gevoerd, bereikte meer dan 520.000 mensen en genereerde meer dan 75.000 ‘likes’ en 9.100 comments, wat neerkomt op een engagement rate van 17,7%.
Een eerste stap voor Stabilo op TikTok
Dankzij de samenwerking met Mediaplus en BeInfluence kon Stabilo in november en december 2020 zijn eerste campagne op TikTok (800 miljoen actieve gebruikers) lanceren, waarbij de nadruk lag op het ‘chill harder’ deel van de boodschap. De bureaus stelden Stabilo voor om een challenge te organiseren waarin influencers zouden laten zien hoe makkelijk het is om de focus te verliezen bij het gebruik van een viltstift van Stabilo.
BeInfluence wilde maximale zichtbaarheid voor het merk genereren en omringde zich daarom met jongere (nog op de middelbare school of universiteit) TikTokkers om korte video’s te maken waarin de boodschap van de campagne werd uitgelicht. Twaalf influencers (met tussen de 20.000 en 60.000 abonees) namen deel aan de challenge en moedigden hun community aan om ook deel te nemen.
Om de actie nog extra zichtbaarheid te geven, hebben Mediaplus en BeInfluence ook een betalende advertentiecomponent op TikTok ingezet, waarbij zowel door de influencers gemaakte TikToks als ‘klassieke’ branded video’s werden gebruikt.
Dankzij deze twee campagnes, die een verschillende aanpak hadden maar homogeen waren in de over te brengen boodschap, bereikte Stabilo meer dan 840.000 mensen. Het merk heeft na deze eerste samenwerking dan ook besloten om in 2021 zijn vertrouwen verder te leggen in Mediaplus en BeInfluence.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]