BeInfluence en Unicef België tonen hun hart voor Oekraïne

Crea / News

Vorige week, in minder dan 24 uur, lanceerden meer dan 35 content creators een oproep tot donaties voor Unicef België. Dankzij de vrijgevigheid van de Belgen kon de NGO kinderen en gezinnen helpen die getroffen worden door de verschrikkingen van de oorlog in Oekraïne door essentiële goederen naar het gebied brengen. BeInfluence organiseerde deze nieuwe campagne via het BeGood-programma, waarmee content creators de kans hebben om diverse sociale projecten te steunen.

Een geëngageerde campagne

"Influencer marketing kent in 2022 geen grenzen. De situatie in Oekraïne doet ons twijfelen aan onze rol in de samenleving. BeInfluence Europe is een geëngageerd bedrijf. Daarom was onze reactie onmiddellijk: handelen met de hulp van onze community van content creators," klinkt het bij BeInfluence. 

Het doel van de campagne was om mensen bewust te maken van het conflict dat sinds 24 februari 2022 woedt, en benadrukken dat iedereen op zijn eigen manier kan helpen. Al snel engageerden meer dan 36 content creators zich om aan de campagne deel te nemen. Frans- en Nederlandstaligen, allen verenigd met een gemeenschappelijk doel: donaties aanmoedigen door de dringendheid van de situatie te benadrukken. Het eerste deel van de campagne werd op grote schaal gevolgd, met het delen van deze informatie op sociale netwerken en het gebruiken van de donatiesticker die werd gecreëerd door Unicef België.

"Dankzij het vertrouwen van Unicef België en onze content creators hebben we de Oekraïners aanzienlijk kunnen helpen met het brengen van essentieel voedsel. Influencer marketing gaat ook en vooral over vrijgevigheid en grote harten,"
zegt Lisa Da Giau, campaign manager verantwoordelijk voor het project.

Inspanningen die lonen

Unicef België en Belnfluence Europe zijn er samen in geslaagd om van deze campagne een succes te maken. "Dankzij de content creators hebben we een grote doelgroep kunnen bereiken. In totaal werden er meer dan 178.000 impressies op organische wijze gerealiseerd," klinkt het. "Het tweede deel van de samenwerking is zonet van start gegaan. We willen hiermee de mensen nog steeds aanmoedigen om opnieuw bij te dragen, aangezien de oorlog in het land nog steeds woedt."

Unicef België heeft sinds het begin van de oorlog al meer dan 34 humanitaire konvooien naar Oekraïne kunnen sturen, met in totaal meer dan 800 ton aan hulpgoederen. Hiermee is steun verleend aan 2,2 miljoen mensen, waaronder 400.000 kinderen.