Belegt Pixy in uw plaats?

Innovation / Marketing / News

Pixy NLDe complexiteit, de verstaanbaarheid en de overvloed van aanbiedingen in de financiële sector schrikken vaak kandidaat-beleggers af. Als reactie hierop hebben Beobank en EPIC net Pixy gelanceerd, het eerste digitale aanspreekpunt dat antwoordt met humor en sympathie!

De lancering van deze virtuele assistent is voor Beobank een stap naar nog meer interactie en dialoog met haar klanten en prospecten, ongeacht hun communicatiekanalen. Het doel is niet de rol van adviseur over te nemen maar het huidige productaanbod anders voor te stellen, meer in lijn met het huidige taalgebruik van de gebruikers: snel reageren, direct en eenvoudig. Valérie Lahaut, verantwoordelijke marketing cmmunicatie bij Beobank: "Pixy dedramatiseert het onderwerp ‘beleggen’ en laat toe om de belangstelling van een jonger publiek op te wekken voor een materie die als complex wordt aanzien. Pixy begeleidt de bezoeker op een leuke en ongedwongen manier, volgens zijn kennis en interesse. Het doel achter deze aanpak is uiteraard om gemakkelijker een afspraak te maken en leads te genereren bij de start van het platform.”Pixy NL NL

Benedict Rondeux, oprichter van EPIC, omschrijft voor welke uitdagingen het bureau stond bij het ontwerp van de chatbot: "De uitdaging was om de dialoog tussen de bot en de bezoeker zo dicht mogelijk tot een normaal gesprek tussen twee mensen te brengen. Buiten de emotionele intelligentie van Pixy wilden we niet alleen een chat-venster creëren maar Pixy evenveel in het hart van de site-ervaring krijgen als het productaanbod. Het ontwerp, de animaties, de overgangen en de geluidseffecten van de interface spelen een belangrijke rol bij de opbouw van deze ervaring."

Vanuit een beeld- en positioneringsperspectief bevestigt deze lancering Beobanks positie op de markt als een moderne, dynamische bank, dicht bij haar klanten. Ze maakt het ook mogelijk om de drie verbintenissen van Beobank ten opzichte van haar beleggers te realiseren, namelijk om hen meer contact, meer expertise en meer keuze te bieden.