Belfius gaat voluit voor omnichannel

belfius

Communication / News

belfiusElke dag opnieuw komen er meer dan 1.000 nieuwe gebruikers bij van de apps van Belfius. Belfius is vandaag al de nummer 1 in mobile banking in België en het stelt alles in het werk om in 2020 dé digitale referentie te worden. Om dit aan te tonen lanceerde Belfius afgelopen zaterdag 25 juni een nieuwe communicatiecampagne, getekend: Saatchi & Saatchi Brussels. Waarbij Belfius voluit de omnichannelkaart trekt.

In het digitaal universum blijven de kantoormedewerkers van Belfius een cruciale rol spelen. Op elk sleutelmoment bieden hun kennis en ervaring de klant een onmiskenbare toegevoegde waarde. Die expertise wil Belfius in de toekomst nog meer benutten, zodat de klant via welk kanaal ook – digitaal of fysiek – steeds de beste ervaring heeft. Vooral voor alle dagelijkse verrichtingen verwachten klanten van een bank steeds meer een realtime service. Belfius investeert dan ook voortdurend in zijn mobiele toepassingen én in zijn interne processen, om voor zijn basisproducten die kwaliteitsvolle service in realtime aan te bieden, papierloos en geheel veilig.

Op vandaag kan er al heel wat. Om iedereen te laten kennismaken met die features en het gebruiksgemak van zijn apps – en ze eens uit te testen - lanceerde Belfius op 25 juni 2016 een grootse communicatiecampagne. Deze campagne loopt zowel in de geschreven pers, als online en mobile (met o.m. billboards, filmstrips, interactieve video's, sociale media) en via affichage op strategische plaatsen. Ook bij de mediakeuze wilde Belfius innoveren door verschillende types van innoverende formaten te gebruiken en het accent te leggen op videoformaten.