Belfius & Lost Frequencies zetten digitale handtekening

Crea / News

belfius-digital-lostfreq4-1200x6302
Vanaf nu kan je instant een zicht- en spaarrekening openen zonder hiervoor bij een bankkantoor langs te moeten gaan. Via de Belfius-app kan je namelijk met je wijsvinger je handtekening plaatsen en zo in één enkele beweging een nieuwe rekening openen. Belfius is hiermee pionier in de Belgische banksector. Om dit extra in de verf te zetten bij het jonge publiek, ging Belfius opnieuw een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies. Via een interactieve versie van zijn pas gelanceerde muziekvideo kan de kijker een gepersonaliseerde, gehandtekende video maken. De campagne werd ontwikkeld door Leo Burnett.

belfius-digital-lostfreq4-700x1705

Felix De Laet, aka Lost Frequencies, lanceerde vorige week zijn eerste album “Less is More”, én tegelijkertijd zijn nieuw nummer “What is love”. In de bijgaande video zie je dat een professionele basketbalspeler (David) na een zwaar ongeval te horen krijgt dat hij waarschijnlijk nooit meer zal kunnen basketten. Waarop hij met een ongezien doorzettingsvermogen aan een zware revalidatie begint om uiteindelijk toch de passie van het basketten verder te kunnen zetten.

Belfius ontwikkelde een interactieve versie van de muziekvideo waarbij de kijker virtueel geld kan inzamelen voor de revalidatie van David. Dit doe je door een virtuele rekening te openen voor David, waar tal van David’s vrienden en familie geld op kunnen storten om de revalidatie te betalen. De handtekening die je plaatst (met je wijsvinger) duikt bovendien een aantal keren op in de video, onder andere in de vorm van een tattoo op David’s arm. Zo krijgt de kijker een volledig gepersonaliseerde video te zien met zijn/haar eigen handtekening.

belfius-digital-lostfreq4-1200x6303

Belfius is de eerste bank in België die écht de mogelijkheid biedt een zichtrekening te openen vanop afstand: er moet niet meer langsgaan bij de bank voor een officiële handtekening. Je plaatst gewoon de handtekening in de app. Als één van de snelste groeiers wereldwijd inzake mobiel bankieren blijft Belfius steeds technologisch vernieuwen en laat het zich onder meer inspireren door vooraanstaande marktspelers zoals Facebook, Google of YouTube. Op die manier kan de bank oplossingen en diensten aanbieden die klanten verwachten in deze steeds mobielere wereld. Probeer het zelf uit via belfius.be/whatislove.

Credits

Agency: Leo Burnett

Client + client contact: Belfius / Caroline Lambert – Mieke Debeerst

Creative Director: Niels Schreyers

Creative team: Sebastiaan Dessaux – Yannick Dehaes

Account Director: Valérie Vanheygen

Account Manager: Julie Potloot

Account Executive: Veroniek Debbaut

PR Director: Kathy Van Looy

Web development: This Page Amsterdam

Production company film + director: Soulvizion