Belfius & Lost Frequencies zetten digitale handtekening

Vanaf nu kan je instant een zicht- en spaarrekening openen zonder hiervoor bij een bankkantoor langs te moeten gaan. Via de Belfius-app kan je namelijk met je wijsvinger je handtekening plaatsen en zo in één enkele beweging een nieuwe rekening openen. Belfius is hiermee pionier in de Belgische banksector. Om dit extra in de verf te zetten bij het jonge publiek, ging Belfius opnieuw een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies. Via een interactieve versie van zijn pas gelanceerde muziekvideo kan de kijker een gepersonaliseerde, gehandtekende video maken. De campagne werd ontwikkeld door Leo Burnett.
Felix De Laet, aka Lost Frequencies, lanceerde vorige week zijn eerste album “Less is More”, én tegelijkertijd zijn nieuw nummer “What is love”. In de bijgaande video zie je dat een professionele basketbalspeler (David) na een zwaar ongeval te horen krijgt dat hij waarschijnlijk nooit meer zal kunnen basketten. Waarop hij met een ongezien doorzettingsvermogen aan een zware revalidatie begint om uiteindelijk toch de passie van het basketten verder te kunnen zetten.
Belfius ontwikkelde een interactieve versie van de muziekvideo waarbij de kijker virtueel geld kan inzamelen voor de revalidatie van David. Dit doe je door een virtuele rekening te openen voor David, waar tal van David’s vrienden en familie geld op kunnen storten om de revalidatie te betalen. De handtekening die je plaatst (met je wijsvinger) duikt bovendien een aantal keren op in de video, onder andere in de vorm van een tattoo op David’s arm. Zo krijgt de kijker een volledig gepersonaliseerde video te zien met zijn/haar eigen handtekening.
Belfius is de eerste bank in België die écht de mogelijkheid biedt een zichtrekening te openen vanop afstand: er moet niet meer langsgaan bij de bank voor een officiële handtekening. Je plaatst gewoon de handtekening in de app. Als één van de snelste groeiers wereldwijd inzake mobiel bankieren blijft Belfius steeds technologisch vernieuwen en laat het zich onder meer inspireren door vooraanstaande marktspelers zoals Facebook, Google of YouTube. Op die manier kan de bank oplossingen en diensten aanbieden die klanten verwachten in deze steeds mobielere wereld. Probeer het zelf uit via belfius.be/whatislove.
Credits
Agency: Leo Burnett
Client + client contact: Belfius / Caroline Lambert – Mieke Debeerst
Creative Director: Niels Schreyers
Creative team: Sebastiaan Dessaux – Yannick Dehaes
Account Director: Valérie Vanheygen
Account Manager: Julie Potloot
Account Executive: Veroniek Debbaut
PR Director: Kathy Van Looy
Web development: This Page Amsterdam
Production company film + director: Soulvizion
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]