Belgian Marketing Awards starten zoektocht naar kandidaten

Awards / News

De editie 2022 van de Belgian Marketing Awards is op gang geschoten. De organisatoren (de zeven toonaangevende marketingvakverenigingen van ons land) zijn daarvoor nog op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden. De zoektocht naar de The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year gaat dus van start met een oproep naar kandidaten. Zij kunnen zich zelf aanmelden of door anderen aangemeld worden.

Kandidaten kunnen zich nog tot eind mei melden via de website. Dat kan op eigen initiatief of op voordracht van een derde. Vervolgens worden de kandidaten uitgenodigd om een dossier in te dienen voor 11 september. Een Selectiecomité van méér dan 20 marketing professionals (het Steering Committee aangevuld met marketingprofessionals uit diverse sectoren waaronder de genomineerden van vorig jaar) kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan bepaalt een onafhankelijke jury (bestaande uit 13 marketing professionals waaronder vertegenwoordigers van de steunende organisaties, de winnaars van 2021 en academici) de winnaar in elke categorie; Zij worden op 9 november bekendgemaakt tijdens een prestigieuze uitreiking bij Deloitte in Zaventem, voor het 3e jaar op rij partner van de Belgian Marketing Awards.

Met de deelname aan de Belgian Marketing Awards kunnen marketingteams en marketingprofessionals hun ervaring en expertise niet alleen in de kijker plaatsen, maar ook bijdragen aan de promotie van een vakgebied dat een significante bijdrage levert aan een succesvolle toekomst van merken, bedrijven en organisaties.

Ter herinnering, de Belgian Marketing Awards bekronen merken en marketeers die vanuit marketing de customer centric transformatie van bedrijven voeden en sturen, en de marketing practice heroriënteren richting meaningful marketing.