Belgian Sponsorship Awards schot in de roos

Awards / News

Belgian SponsorshipHotel Le Plaza Brussel vormde gisteren het decor voor de prijsuitreiking van de derde editie van de Belgian Sponsorships Awards. In het bijzijn van de jury en heel wat enthousiaste genodigden werden de winnaars bekendgemaakt uit zestien genomineerden en vijf verschillende categorieën. Daarnaast werd ook de 'Best of Belgium'-laureaat uitgeroepen.

In de categorie « Best Sponsorship Activation » kwam ING als winnaar uit de bus met ING Players Escort. De partner van de Rode Duivels gaf kinderen met een handicap of beperking, die een goed doel vertegenwoordigden, de kans om het veld op komen met een sterspeler van het Belgische elftal. Bovendien kreeg ING voor dit project ook de 'Best of Belgium-award mee naar huis, die goed is voor een nominatie voor de ‘Best of Europe’-Award, die uitgereikt wordt tijdens de ESA Excellence Awards op 9 februari 2017 in Londen, een organisatie door de European Sponsorship Association.

BNP Paribas Fortis mocht de award in ontvangst nemen in de categorie « Best Sport Sponsorship » voor het Tennis Affinity Program, het sponsoringproject waarmee BNP Paribas Fortis maar liefst 500 Belgische tennisclubs onder meer voorziet van nieuw materiaal en nieuwe uitrusting.

De Online Campaign for Belgian Paralympic Committee van AG Insurance was de laureaat in de nieuwe categorie « Best Use of Digital», een mooie beloning voor het project rond wielrenner en Belgisch paralympiër Diederick Schelfhout.

De prijs voor « Best Societal Sponsorship » ging naar Eneco en de Eneco Clean Beach Cup, een initiatief ondersteund door Eneco en uitgevoerd door Fast Forward waarmee ons land deelneemt aan de opruimactie die Surfrider Foundation Europe organiseert in de strijd tegen het plastieken afval dat de zee teistert.

Delta Lloyd Life werd voor het Energy@DeltaLloyd project beloond met de award voor « Best Employee Engagement ». Met dit online platform wil de pensioenexpert zich in samenwerking met Energy Lab inzetten voor een gezondere levensstijl en een betere work-life balance met het oog op fittere en gezondere medewerkers.
De jury werd voorgezeten door William Fenton, lid van de Raad van Bestuur van de European Sponsorship Association. “Professionele sponsoring blijft een vaste waarde in het Belgische marketinglandschap. We hopen dan ook dat het initiatief rond de Belgian Sponsorship Awards kan blijven groeien, zodat we de kwaliteit die leeft in de Belgische sponsoringindustrie, een platform kunnen blijven bieden om nog beter bekend te raken bij het bredere publiek.”