België stijgt op creatieve wereldranglijst


Cannes Lions publiceerde de editie 2015 van The Global Creativity Report. Dat rapport is gebaseerd op de resultaten van Cannes Lions, Lions Health en Lions Innovation. “Met meer dan 40.000 inzendingen uit 94 landen is Cannes Lions een barometer voor de creativiteit wereldwijd," zegt Philip Thomas, CEO, Lions Festivals, niet helemaal onterecht.
Enkele algemene bevindingen: In EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) is DDB bureau nummer 1. In het Verre Oosten is dat BBDO, in Noord-Amerika Grey en in Latijns-Amerika Ogilvy & Mather.
In de rangschikking van landen staan de Verenigde Staten bovenaan, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Brazilië. Argentinië en India zakten in de lijst, Spanje deed een stevige beweging opwaarts. En dat deed ook ons land. In 2014 stonden we de 22e plaats, dit jaar doken we de top 20 binnen - naar plaats 19, meer bepaald.
En de meest creatieve steden? New York, London, São Paulo en Paris. Dat was ook al in 2014 de top-4. Belgische steden geraakten (nog) niet in de top-20. Bij de adverteerders staat Procter & Gamble bovenaan, gevolgd door Samsung, Nike, Unilever en Burger King.

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



