Cannes Lions publiceerde de editie 2015 van The Global Creativity Report. Dat rapport is gebaseerd op de resultaten van Cannes Lions, Lions Health en Lions Innovation. “Met meer dan 40.000 inzendingen uit 94 landen is Cannes Lions een barometer voor de creativiteit wereldwijd," zegt Philip Thomas, CEO, Lions Festivals, niet helemaal onterecht.
Enkele algemene bevindingen: In EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) is DDB bureau nummer 1. In het Verre Oosten is dat BBDO, in Noord-Amerika Grey en in Latijns-Amerika Ogilvy & Mather.
In de rangschikking van landen staan de Verenigde Staten bovenaan, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Brazilië. Argentinië en India zakten in de lijst, Spanje deed een stevige beweging opwaarts. En dat deed ook ons land. In 2014 stonden we de 22e plaats, dit jaar doken we de top 20 binnen - naar plaats 19, meer bepaald.
En de meest creatieve steden? New York, London, São Paulo en Paris. Dat was ook al in 2014 de top-4. Belgische steden geraakten (nog) niet in de top-20. Bij de adverteerders staat Procter & Gamble bovenaan, gevolgd door Samsung, Nike, Unilever en Burger King.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]