België stijgt op creatieve wereldranglijst
Cannes Lions publiceerde de editie 2015 van The Global Creativity Report. Dat rapport is gebaseerd op de resultaten van Cannes Lions, Lions Health en Lions Innovation. “Met meer dan 40.000 inzendingen uit 94 landen is Cannes Lions een barometer voor de creativiteit wereldwijd," zegt Philip Thomas, CEO, Lions Festivals, niet helemaal onterecht.
Enkele algemene bevindingen: In EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) is DDB bureau nummer 1. In het Verre Oosten is dat BBDO, in Noord-Amerika Grey en in Latijns-Amerika Ogilvy & Mather.
In de rangschikking van landen staan de Verenigde Staten bovenaan, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Brazilië. Argentinië en India zakten in de lijst, Spanje deed een stevige beweging opwaarts. En dat deed ook ons land. In 2014 stonden we de 22e plaats, dit jaar doken we de top 20 binnen - naar plaats 19, meer bepaald.
En de meest creatieve steden? New York, London, São Paulo en Paris. Dat was ook al in 2014 de top-4. Belgische steden geraakten (nog) niet in de top-20. Bij de adverteerders staat Procter & Gamble bovenaan, gevolgd door Samsung, Nike, Unilever en Burger King.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]