Belgisch brandingplatform Kadanza neemt vliegende start

Communication / Design / News

Kadanza, een brandingplatform van Belgische makelij, is vanaf vandaag beschikbaar als software die als een online dienst wordt aangeboden, ook wel bekend als SaaS, of software as a service. Dit heeft als voordeel dat je als klant het platform kunt gebruiken zonder hulp en dat je niet moet instaan voor het technisch onderhoud. De basismodule is gratis, en daarmee wordt degelijk brand management mogelijk voor iedereen. Met deze switch is het Antwerps team achter Kadanza klaar om nieuwe klanten aan te trekken in binnen- en buitenland. Achter Kadanza zitten het team van Kan Design, dat kantoren heeft in Antwerpen en in de Verenigde Staten. Bijna alle politieke partijen in België gebruiken het platform om folders en brochures te drukken in een en dezelfde huisstijl. Ook Katoen Natie, bpost, Colruyt Group, Brussels Airport Company en internationale merken zoals Bakkt, Milliman, TransAmerica, Axalta, HPE gebruiken het platform. 

Tot 80% besparing op design- en productiekosten

Marketeers en communicatiemensen die hun bedrijf door een digitale verandering willen loodsen, vinden in Kadanza de ideale partner, zo maakt het platform zich sterk: "Het platform maakt het gemakkelijk om brand guidelines te bundelen en te communiceren, om digitale bestanden zoals foto’s, video’s en PowerPoints aan te bieden, en om zelf communicatiemateriaal aan te maken met slimme templates. Zo besparen bedrijven tot wel 80 % op hun design- en productiekosten en kunnen ze een stuk efficiënter werken." 

Kadanza heeft sinds 2010 een goede reputatie opgebouwd. Nu gaan de oprichters een stap verder en maken ze degelijk brand management toegankelijk voor alle merken en bedrijven. “Met de evolutie van een SwaS- (software with a service) naar een SaaS-platform maken we onze droom waar”, glundert Nico Potvin, CEO van Kadanza. “We geloven dat iedereen recht heeft op degelijk brand management, en we willen de wereld meer ‘on brand’ krijgen. Daarom kunnen gebruikers vanaf nu gratis genieten van ons platform met een onbeperkt aantal users. Betalen hoeft pas als je meerdere merken of data wil toevoegen, complexere rechtenstrucuren wil gebruiken of op zoek bent naar geavanceerde functies zoals workflows en integraties met externe platformen."

Digital brand transformation

In België speelt Kadanza in op de digitale transformatie van een merk (digital brand transformation), een fase die veel bedrijven momenteel doorlopen en waarvan het einde nog bijlange niet in zicht is. Kadanza helpt bedrijven om de digitale inhaalbeweging te maken. “Dankzij Kadanza is het voor merken veel gemakkelijker om alle communicatiedragers er uniform te laten uitzien, en kan een bedrijf flexibeler en efficiënter aan branding doen en de digitale inhaalbeweging ook maken op het vlak van merkbeheer. Vandaag loopt dat nog heel archaïsch en ‘old skool’. Zelfs mijn grootmoeder kan via Kadanza een foldertje ontwerpen en het zal perfect dezelfde huisstijl hebben in Atlanta, waar het ontworpen werd, als in Zonhoven, waar het in de supermarkt ligt”, vervolgt Nico Potvin. “Bijna 50% van onze omzet komt momenteel uit de Verenigde Staten. Met de switch naar een SaaS-platform willen we Kadanza nu een extra boost geven en ligt de hele wereld binnen ons bereik." Kadanza werd opgericht in 2010 en stelt momenteel 20 mensen te werk.