Belgische Familie Lhoist investeert in StoryMe

Communication / News

lorenzobownHet Belgische video bureau StoryMe kiest na vijf jaar voor een nieuwe investeerder. Samen beginnen ze aan de laatste rechte lijn naar een schaalbaar businessmodel om hun succesverhaal te kopiëren naar het buitenland. Het StoryMe-team had naar eigen zeggen al vanaf de eerste ontmoeting een klik met de nieuwe investeerder, Jerôme Lhoist, waar ze vanaf nu nauw mee zullen samenwerken. Als ondernemer heeft Lhoist dezelfde ambitie om de snelle expansie van StoryMe in België opnieuw waar te maken in het buitenland. « Ik geloof enorm in de toekomst van video en in de shift die het team gemaakt heeft naar videostrategie. Ook de combinatie van de unieke StoryMe start-upcultuur en mijn analytische achtergrond als ondernemer leken ons meteen een goede match, » zegt Jerôme Lhoist.
Dankzij de nieuwe samenwerking met Lhoist, kan StoryMe zich dit jaar opnieuw concentreren op hun internationale uitbreiding. Ook in Londen, waar de start-up intussen al anderhalf jaar actief is, zit video in de lift. Er is steeds meer vraag naar zowel videoproductie als videostrategie, dus als eerste stap zal het huidige team van drie werknemers daar zeker nog versterkt worden. Dit jaar verkende StoryMe ook al de Nederlandse markt, en die uitbreiding lijkt een veelbelovende volgende stap. Momenteel wordt er daarom een dedicated team samengesteld om StoryMe Nederland op te starten. « Verdere marktanalyses moeten uitwijzen wat onze volgende bestemmingen zullen zijn. Dat kan gaan van de Verenigde Staten, tot Scandinavië of de Oost-Europese landen. We denken aan deze landen omdat we van daaruit ook al aanvragen krijgen, maar niets is zeker, en dat maakt het net zo interessant, » aldus Lorenzo Bown, oprichter en ceo van StoryMe. Het StoryMe team telt vandaag 80 teamleden en één investeerder.