Belviva en FamousGrey bieden frisse kijk op Belgische frieten

Nadat ze Belviva ooit nog succesvol door hun naamsverandering loodsten, mocht FamousGrey nu aan de slag met de nieuwe merkcampagne voor het Belgische merk. Ze bedachten de ‘Fritfluencers’ als antwoord op de vraag naar een eigentijdse twist voor de communicatie op TV, online en op social media. Aardappelboeren Rudy en José werden in een modern jasje gestoken en ook op social media springen Fritfluencers zoals Bockie De Repper mee op de kar. Deze creatieve samenwerking tussen Belviva en FamousGrey bouwt slim voort op de sterke merkpositionering van Belviva: Belgische authenticiteit met een knipoog. De campagne behoudt de focus op 100% Belgische patatjes, maar introduceert tegelijkertijd een frisse wind door Rudy & José, de geliefde Belviva ambassadeurs, te transformeren tot “Fritfluencers”. Zo creëerde FamousGrey een brug tussen de traditionele waarden van Belviva en de humor en online cultuur van vandaag.
Naast de TV-commercial omvat de campagne ook een reeks online en social video’s. Fritfluencers Rudy en José delen via de Taste Test, Rate my patat en Fritcheck op typisch komische wijze hun liefde voor Belgische aardappelen en frietjes en nodigen alle Belgen uit om hun innerlijke Fritfluencer te omarmen. Bockie De Repper geeft alvast het goede voorbeeld met zijn gekke frietrecepten.
Credits:
VIDEO & PHOTO
Client: Belviva
Client contacts: Romy Tourne, Els Uyttebroek
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: John Benois, Kenn Van Lijsebeth
Copywriter: Kenn Van Lijsebeth
Account Director: Marko Van Dyck
Account Manager: Marie Van Den Einde
Head of Production FamousGrey: Myriam Maes
Agency Producer: Gaelle Haesaert
Post-Producer: Birgit D’hont
Production company: Les Mecs
Executive Producer: Jesse Vander Meersch
Director: Dimitri Sterkens
1st Assistant Director: Joke Pevenage
DOP: David Doom
Food Stylist: Laura Noppe
Photographer: Thomas Ost
Editor & post-production: Sven Vanhee
Sound production: Mathieu Savenay for FamousGrey Productions
PR: Famous Relations
SOCIAL VIDEO
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: Florentien Duquet, Evelien Peeters, Laureen Delbauche
Account Director: Marko Van Dyck
Account Manager: Marie Van Den Einde
Agency & Post-production: Maxine Heylands
Videographer & DOP: Jelle Joly
Editor & post-production: Jelle Joly
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]