Belviva en FamousGrey bieden frisse kijk op Belgische frieten

Crea / News

Nadat ze Belviva ooit nog succesvol door hun naamsverandering loodsten, mocht FamousGrey nu aan de slag met de nieuwe merkcampagne voor het Belgische merk. Ze bedachten de ‘Fritfluencers’ als antwoord op de vraag naar een eigentijdse twist voor de communicatie op TV, online en op social media. Aardappelboeren Rudy en José werden in een modern jasje gestoken en ook op social media springen Fritfluencers zoals Bockie De Repper mee op de kar. Deze creatieve samenwerking tussen Belviva en FamousGrey bouwt slim voort op de sterke merkpositionering van Belviva: Belgische authenticiteit met een knipoog. De campagne behoudt de focus op 100% Belgische patatjes, maar introduceert tegelijkertijd een frisse wind door Rudy & José, de geliefde Belviva ambassadeurs, te transformeren tot “Fritfluencers”. Zo creëerde FamousGrey een brug tussen de traditionele waarden van Belviva en de humor en online cultuur van vandaag.

Naast de TV-commercial omvat de campagne ook een reeks online en social video’s. Fritfluencers Rudy en José delen via de Taste Test, Rate my patat en Fritcheck op typisch komische wijze hun liefde voor Belgische aardappelen en frietjes en nodigen alle Belgen uit om hun innerlijke Fritfluencer te omarmen. Bockie De Repper geeft alvast het goede voorbeeld met zijn gekke frietrecepten.


Credits:

VIDEO & PHOTO

Client: Belviva

Client contacts: Romy Tourne, Els Uyttebroek

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe

Creative Team: John Benois, Kenn Van Lijsebeth

Copywriter: Kenn Van Lijsebeth

Account Director: Marko Van Dyck

Account Manager: Marie Van Den Einde

Head of Production FamousGrey: Myriam Maes

Agency Producer: Gaelle Haesaert

Post-Producer: Birgit D’hont

Production company: Les Mecs

Executive Producer: Jesse Vander Meersch

Director: Dimitri Sterkens

1st Assistant Director: Joke Pevenage

DOP: David Doom

Food Stylist: Laura Noppe

Photographer: Thomas Ost

Editor & post-production: Sven Vanhee

Sound production: Mathieu Savenay for FamousGrey Productions

PR: Famous Relations

SOCIAL VIDEO

Excecutive CD: Peter Ampe

Creative Team: Florentien Duquet, Evelien Peeters, Laureen Delbauche

Account Director: Marko Van Dyck

Account Manager: Marie Van Den Einde

Agency & Post-production: Maxine Heylands

Videographer & DOP: Jelle Joly

Editor & post-production: Jelle Joly