Ben en Etcetera vrijen voortaan zonder telefoon

Crea / News

BEN Beter in Bed TVC-3107De Nederlandse telecomprovider Ben en het Amsterdamse creatieve bureau Etcetera hebben de ‘Ben telefooncondoom’ gelanceerd, een opvallende stunt om hun ‘Better in Bed’-campagne op gang te brengen én een radicale oplossing voor een aantal van de relatieproblemen in de huidige moderne en mobiele samenleving.
Ben heeft samen met onderzoeksbureau DirectResearch een onderzoek uitgevoerd naar de impact van mobiele telefoons op het leven van Nederlanders. De resultaten laten zien dat Nederlanders in bed meer tijd doorbrengen met hun mobiele telefoon dan met hun partners. Hoewel uit het onderzoek blijkt dat 9 op de 10 mensen zich ergert als hun partner de telefoon in bed gebruikt. Bij de bevraagden onder de 30 blijkt dat twee op de tien zich tijdens de daad laat afleiden door zijn mobiele telefoon. En maar liefst 70% van de respondenten vindt dat het gebruik van een mobiele telefoon in bed zelfs ten koste van zijn seksleven gaat.
BEN Beter in Bed TVC-3718De telefooncondoom ziet eruit als een gewoon condoom en is op dezelfde manier verpakt, maar hij is groter en steviger zodat hij om een mobiele telefoon past. En het gebruik ervan dus blokkeert. Ivonne van Zuilen, hoofd marketingcommunicatie bij Ben legt uit: « We verwachten geen babyboom binnen negen maanden, maar we hopen wel dat deze campagne zal leiden tot een groter bewustzijn van dit probleem en uiteindelijk meer plezier. »

Credits:
Client: Ben 
Ivonne van Zuilen, Bianca Filemon, Denise van Dongen
Agency: Etcetera
Creatives: Ben Imhoff, Leendert Jan de Ronde, Luuk Simonse
Strategy: Job Koopman
Account: Michael Nap
Agency Producer: Marieke Prette, Tamara Bogaard
Production Company: Holyfools
Director: Daan Groot
Producer: Erik Mertens
DOP: Gábor Déak
Editor: Emiel Nuninga
Gradig/Online: The Compound
Sound: Soundsright
Music: Earforce