Benelux Selligent Awards voor JBC/Dignify en Brico/Rise+Shine
Selligent Marketing Cloud maakte de winnaars van de Benelux Selligent Awards 2019 bekend tijdens een ceremonie (Reconnect19) in Breda, Nederland. Vijf merken worden erkend voor het gebruik van het marketingplatform van Selligent voor het ontwikkelen, uitvoeren en beheren van succesvolle digitale marketingcampagnes in vijf categorieën: Marketinginnovatie, een uitzonderlijk loyaliteitsprogramma, Omnichannel-klantervaring, Excellence in Artificial Intelligenceen consumer-firstmarketing. Selligent Marketing Cloud deelt ook een award uit aan twee Belgische merken:
Award of Excellence in Artificial Intelligence: JBC ( met het bureau Dignify)
Fashion retailer JBC ontvangt de Award of Excellence in Artificial Intelligence voor een datagestuurde campagne gericht op het verbeteren van de klantervaring. In samenwerking met het marketingbureau Dignify stuurde JBC consumenten geautomatiseerde en gepersonaliseerde berichten om hen op de hoogte te houden van nieuws, aanbiedingen, evenementen en aankomende acties. Als gevolg hiervan zag JBC een aanzienlijke toename van het aantal geconverteerde klanten dat de nieuwsbrief ontvangen en bekeken had.
Award of Consumer-First Marketing: Maxeda DIY- Brico (met Rise + Shine)
Selligent Marketing Cloud erkent Maxeda's doe-het-zelfmerk Brico DIY voor haar klantgerichte aanpak. Met de hulp van het bureau Rise + Shine ontwikkelde Brico een campagne om klanten aan te moedigen zich te abonneren op de nieuwsbrief in de winkel en tegelijkertijd te blijven communiceren via een profiel dat klanten thuis zelf aanmaakten. Het resultaat was dat content van en ervaring bij Brico over al haar kanalen transparant was, waardoor de klant op de juiste moment relevante content ontvingen tijdens het hele traject. De campagne verhoogde het aantal inschrijvingen in de winkel met 400%, het aantal thuisprofielen met 98.000 en e-mails werden tot 3 keer meer geopend.