BENT en Focus Advertising samen stevig in de schoenen

Crea / News

BENT is een Belgisch familiebedrijf dat schoenen naar ‘fashion lovers’ brengt via haar winkelpunten en webshop. Na de sluiting van de fysieke winkels op dinsdag 17 maart bleef enkel nog de webshop actief. Het team van BENT moest snel schakelen en ging daarom virtueel aan tafel zitten met Focus Advertising. Er werd een volledig nieuwe online campagne opgezet, mét resultaat. De webshop van BENT draaide bijna drie keer de omzet van vorig jaar, met de helft meer bezoekers.

De campagne had een duidelijke impact: de online omzet steeg met 185% en de online transacties gingen omhoog met 210%; het online conversiepercentage was meer dan verdubbeld (+104%) en de online sessies gingen voor de helft omhoog (+52%).

De campagne speelde in op een trend die niemand onbewogen liet tijdens de lockdown: lokaal kopen. Het familiebedrijf riep in advertenties op sociale media op om lokaal en Belgisch te kopen bij BENT. Vanaf vrijdag 20 maart gaf het bedrijf ook -20% met de kortingscode #koopbelgisch. Bij de online bestellingen werd er gezorgd voor een persoonlijke toets. Wanneer klanten hun pakje ontvingen, vonden ze een persoonlijk bedankingskaartje. 

“We zijn tevreden dat we voor de webverkoop van BENT zo’n optimalisatie konden realiseren. Al is de stijging in de online omzet een mooi resultaat, het kon uiteraard het inkomstenverlies door de sluitingen niet compenseren. Maar dankzij deze investeringen is het familiebedrijf beter gewapend om in de toekomst haar online aanpak uit te stippelen. BENT heeft alvast getoond hoe we ook in moeilijke omstandigheden mooie kansen kunnen creëren,” besluit het team van Focus Advertising.