Bent u creatief op Facebook of Instagram?

Facebook Awards

Awards / News

Facebook Awards

Op vrijdag 8 januari opent Facebook de inschrijving voor de Facebook Awards 2016. Met de vijfde editie van de Facebook Awards eert Facebook het beste creatieve werk dat op het platform wordt gedeeld. Meer bedrijven dan ooit gebruiken Facebook en Instagram om verhalen te vertellen en zich met hun publiek te verbinden. Facebook beoordeelde vorig jaar meer dan 2.700 inzendingen uit 160 landen, een mooie weerspiegeling  van de creativiteit en innovatie op Facebook, Instagram en in de gehele industrie. Bekende winnaars waren toen de 'Like a Girl'-campagne en de 'Ice Bucket Challenge' - zie hier voor een overzicht.

Facebook Awards

Dat in 2015 zoveel werk uit andere landen dan de Verenigde Staten werd ingediend voor de Awards, maakte Facebook duidelijk dat men de organisatie dit jaar nóg internationaler moest aanpakken, waardoor de Facebook Awards nog relevanter zijn voor de Nederlandse en Belgische markt. Zo hebben alle landen  nu de kans in hun regio te worden beloond voor hun werk, waarbij creatieven uit iedere regio als juryleden bij de ‘Regional Voting Events’ fungeren. Er worden Awards uitgereikt in vier regio’s: ‘Best of APAC’ (Azië-Pacific), ‘Best of EMEA’ (Europa, Midden-Oosten en Afrika), ‘Best of LATAM’ (Latijns-Amerika) en ‘Best of NA’ (Noord-Amerika). ‘Topwinnaars’ van ieder regionaal event gaat door naar het ‘Global Judging Event’ (juni, New York).

En voor de eerste keer zijn er awards voor kleine zakelijke adverteerders die met hun campagnes effectieve en opzienbarende resultaten hebben geboekt. Winnaars van deze categorie krijgen naast de award ook FB Ad Credits, die ze voor hun volgende campagne kunnen inzetten.