Beobank, JWT en Blue 449 gaan fluitend toekomst tegemoet
Diverse studies tonen dat de Belg als maar vaker spaart met een bepaald doel voor ogen: zichzelf een comfortabele levensstijl garanderen na z'n pensioen, de kinderen of kleinkinderen kunnen steunen als ze een grote stap in het leven zetten, of om een belangrijk toekomstproject te realiseren. J. Walter Thompson bedacht daarom voor Beobank een campagne die toont dat beleggingen een middel zijn om een doel te bereiken, en niet het doel op zich. Wat zijn onze toekomstplannen, en hoe kunnen we ze realiseren? Door daar nu al over na te denken, scheppen we gemoedsrust voor onszelf. Vanuit dat inzicht vertrekken de drie 35" radiospots. De luisteraar hoort in kleine, grappige verhaaltjes wat de gevolgen van beleggen bij Beobank kunnen zijn. Elke radiospot zet een ander toekomstplan in de verf. Gaat u al fluitend door het leven? Ook de bannercampagne, de affiches en het POS-materiaal doen ons nadenken over onze plannen voor later.
Blue 449 tekende de mediastrategie uit, met een combinatie van audio en digitaal. Vanuit audio worden klassieke spots gecombineerd met drive time boost pakketten op Radio 1, Bel RTL Money time, La chronique économique op La Première en gerichte aanwezigheid op Spotify. Digitaal zet in op onder andere page post links op LinkedIn, heel wat native via Rossel en Quantum, en Gmail sponsored promotions bij Google. Be Connect stippelde de socialemediastrategie uit, zowel op inhoudelijk vlak als op het gebied van media. De socialemediacontent werd gecreëerd in samenspraak met J. Walter Thompson op basis van hun creatieve concept.
Credits:
Client: Beobank
Client contacts: Valérie Lahaut, Annemie Suys
Agency: J. Walter Thompson Brussels
CD: Xavier Bouillon
Creation: Nicholas Sterckx, Jan Leenders, Yves Cwajgenbaum
Account: Chris Rustin
Strategy: Marc Soumillion
Photography: François Chevalier
Illustrations and animations: The Hive
Sound studio: THINKNTALK
Media strategy: Blue 449 – Sascha Van der Borght & Dan Allaert
Social media: Be Connect