Op enkele uitzonderingen na, zoals The Financial Times, The New York Times en ook De Standaard, droomt iedereen van iPad zonder evenwel zijn lezerspubliek van de papieren kranten te overtuigen de Rubicon over te steken. De ombuiging van kranten in verschillende digitale vormen (website, smartphone, tablet) gaat niet gepaard met een toestroom van publiek en een noodzakelijk financieel evenwicht. Als websites niet langer verlieslatend zijn en een groeiend lezersaantal optekenen, dan is die positieve evolutie voor sommigen recent. Apps voor iPhone en Android worden massaal gedownload. Maar het goede nieuws moet worden getemperd door de zo goed als afwezigheid van de reclamemarkt. Wat de tablets betreft is het huidige gebrek aan interactiviteit niet bevorderlijk voor de opkomst van nieuwe formats. Toch zou dit niet te lang op zich laten wachten als we kijken naar de ambities van de uitgevers. Op het vlak van de verspreiding blijft de Kiosk van Apple aantrekkelijk (lees kader), maar er zijn ook andere aanbiedingen. Relay.com beschikt over een catalogus van enkele honderden titels waarvan er heel wat worden aangepast aan de digitale lezer. Bij ons staat Gopress.be, voor tablets en smartphones, in de startblokken. Kortom, alles wordt in het werk gesteld om de omvorming van de traditionele pers zo vlot succesvol mogelijk te laten verlopen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]