Berlin Creative Studio lanceert The Human Prompt voor Nikon Europe, een campagne gemaakt voor dit nieuwe AI-tijdperk. Doorheen de campagne en het content format volgen we vijf gerenommeerde Nikon-fotografen die hun verbeelding loslaten op een AI-prompt. Nikon toont zo niet alleen de kracht van écht craftsmanship maar stelt als cameramerk ook moedig de onvermijdelijke vraag: hoe beïnvloedt AI beeldenmakers nu eigenlijk - en omgekeerd?
Creators vs AI?
De campagne wordt afgetrapt met een main film en afzonderlijke episodes waarin ingezoomd wordt op de visie en aanpak van elke deelnemende fotograaf. In de verschillende films volgen we de journey (niet de Midjourney) van National Geographic wildlife fotograaf Konsta Punkka, landschapsfotograaf Mikko Lagerstedt, natuurfotograaf Eeva Mäkinen, fashion fotograaf April Alexander en portretfotograaf Lou Jasmine. Ze geven in het koude Noord-Finland hun hoogstpersoonlijke interpretatie aan de prompt ‘/capture: light in the darkness, darkness in the light’.
Het resulteert in een boeiende zoektocht en werkproces, ver buiten de comfortzone van sommigen. De films willen een bron van inspiratie zijn voor professionele en opkomende fotografen die zichzelf steeds willen blijven uitdagen. De main film en eerste aflevering kan je nu al bekijken op YouTube. De overige episodes volgen vanaf eind deze week.
Nieuwe baseline voor Nikon Europe
Berlin Creative Studio bedacht en lanceert meteen ook de nieuwe Europese baseline voor het cameramerk. “Keep Inspiring”. De nieuwe lijn waar Nikon Europe nu verder mee gaat luidt een nieuw tijdperk van creëren in. Een tijdperk waarin fotografen niet enkel inspiratie zoeken bij hun onderwerpen maar ook en vooral bij elkaar.
Credits:
Client: Nikon Europe
Contacts: Heidi Jales, Julian Harvie, Daniel Ziegert, Stefan Maier, Annalisa Davies, Ruby Nicholson
Training Specialist Nikon School: Ricci Chera
Agency: Berlin Creative Studio
Client Lead: Bart Verschueren
Account Manager: Noa Van Treeck
Campaign Strategist: Lode Avet, Charlotte Mulders
Creating partners: Tom Berth, Geert De Rocker
Creative Director: Sven Van Hooydonck
Creatives/concept providers: Tom Berth, Sven Van Hooydonck, Charlotte Mulders, Phil Blondé
Content Agencies: Charles & Charlotte, Hill+Knowlton
Chief Studio: Benny Van Kolen
Creative Designer: Julie Pittevils, David Vermeulen
Motion Designer: Senne Van Den Broeck
Film Production company: Beyond Content
Producer: Steve Leavesley
Local producer: Sabina Erlingson (VIDD Stockholm)
DOP: Tobias Brent, Tom Richardson, Miles Charlesworth
Editor: Eray Hussein
Photographers: Lou Jasmine, April Alexander, Eeva Mäkinen, Konsta Punkka, Mikko Lagerstedt, Ricci Chera
Set photographers: Jarno Schurgers, Johannes Erb