Bert Callens

New kids in town

Bert Callens

"Ik durf het mijn vriendin haast niet te vertellen maar eigenlijk hou ik al jaren een tweede liefde verscholen. Een maîtresse, die de naam ‘Advertising’ draagt. Al tijdens mijn puberjaren verloor ik mijn hart aan deze industrie en verzamelde ik de beste reclames die er maar te vinden waren. Als een gepassioneerd stalker creëerde ik mappen met creatieve prints en harde schijven met de beste reclamefilmpjes ter wereld.

Tijdens mijn hogere studies trof ik een collega-student die door dezelfde liefdesmicrobe gebeten was en we begonnen in 2009 CreativeCriminals.com, een internationaal reclameplatform waar dagelijkse de meest creatieve en efficiëntste reclamecampagnes besproken worden. Toen we voor ons Master-diploma een jaar doorbrachten in Engeland, slaagden we erin het platform op te tillen naar nieuwe hoogtes. Vandaag krijgt Creative Criminals maandelijks zo’n 100.000 reclame-freaks over de vloer en hebben we meer dan 5.000 campagnes kunnen verzamelen, mede doorgestuurd door de grootste reclamebureaus zelf.

Ambitie leert ons om altijd vooruit te kijken naar de volgende halte. Om te kunnen blijven groeien zijn we dan ook op zoek naar investeerders die mee willen spelen op het allerhoogste niveau (Adweek, Advertising Age).

Ondertussen krijgen we de kans om mensen wereldwijd te inspireren door het geven van presentaties (o.a. Bangkok in 2016) over de laatste trends in advertising. Daarvoor stond Creative Criminals al zijn mannetje in Oslo, London, Seoul en ook op het STIMA-congres.

Mede dankzij dit reclameplatform vond ik relatief eenvoudig een geknipte job in de marketing, en begon ik in 2011 te werken als mediaplanner bij Mindshare. Het bleek de ideale zet om reclamecampagnes efficiënter te maken. Drie jaar later kwam ik terecht bij Mazda Belux, waar ik me ontferm over de nationale reclamecampagnes. Naar mijn mening een boeiend merk met een groot potentieel niet alleen in België, maar overal ter wereld."